Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 228 ggr
emmsaaan
0

Hur övertalar man? ^^

Tja. Jag ska skaffa teddyvädur om några månader & kaaanske en om typ några veckor? Hur övertalar jag min mamma till det?

Vi ska åka bort i en vecka i mars, därför vill hon inte skaffa någon kanin innan det. & jag vill ha två st kaniner som ska bo tillsammans, tycker att de ska ha sällskap om dom ska bo ute eftersom att jag inte kan vara med dom **jämt.

Men hur övertalar jag mamma att köpa två st? & hur tkr ni att jag ska göra, ska jag låta ungen bo kvar hos uppfödaren (om det går för henne) i typ 3-4 veckor eller ska jag övertala mamma att ta med den hem & sen lämna över ungen till inackordering?**

Lizzan
0

Tycker du ska vänta och se om du kan ta hem båda kaninerna samtidigt :)

emmsaaan
0

men uppfödaren tkr att dte skulle vara smart, då hinner jag umgås mkt med den ena & sen kan den visa den andra att det liksom inte är ngn fara.

emmsaaan
0

putt

[Niike]
0

Jag tycker inte du ska ta hem ungen innan, för att sedan behöva lämna in den på inackordering. Då får den flytta så mycket vilket kan bli stressande för den.

Själv håller jag på med ett övertalningsmejl ^^ Har hållt på läänge med det nu, men är ändå inte riktigt klar än, men snart så:D Det är typ min sista chans känns det som - funkar inte det funkar inget annat tror jag. Innan har jag tjatat, visat bilder, förklarat att jag har plats, pengar osv .. Men det funkar inte x/