Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1776 ggr
Bejb__
0

Kanin Bebisar <3

Yippi ^^ Äntilgen har dom kommit <3 2 st små kanin ungar ! Dóm värkar almänt frisk så¨vi får väll hoppas att turen fortsätter :)

MarHai
0

Varför starta ny tråd?

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Bejb__
0

Hehe. Vet inte riktigt. Trodde inte att du skulle svara på den gammla :/ Vet du hur man tar bort ?

Dior_94
0

#2: Man kan inte ta bort trådar själv, det måste sajtvärden eller nån Medarbetare göra.

[mangaa]
0

Men grattis :'D har du kort ?

Jennie104
0

GRATTIS ;) Kort? Ras? ;P

Bejb__
0

Ja jag har nått kort. Dom blev inge bra. Men ska ta nya sen. kan lägga in kortet jag har senare. Hinner inte nu,

Bejb__
0

Dom är korsningar. Av modern är en Löwen, med en gnutta hermelin. Hanen är en Löwen och dvärgvädur <3 en unge är redan jätte lik mamman dott,Den har nämligen svart runt båda ögonen ;) <3

Pinacoladas
0

*host* Lejonhuvad *host*

Bejb__
0

Hehe x] Oj då ;)  Lejonhuvad dåe :P

Bejb__
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så nu har jag några dåliga bilder. Får duga..

Bejb__
0

En till

Jennie104
0

Å GUD SÅ SÖÖÖTA *kär*

Clariiz
0

Nejmen gud så söta!

*kär*

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Bejb__
0

Dom är så himmla stora x]

(Om ni tkr att dom inte värmer sig tillräkligt, så är det fför att jag nyss tat upp dom ocg underskökt dem lite. Så sen fixade hon till dem igen med päls och sådant ;)

Bejb__
0

Den lilla som syns mäst är väldigt lik mamman med ögonen ;) Och den har oxå en svart rand på ryggen ;)

huldisen
0

Skoj (:

Bejb__
0

Japp ;) Men vi får väll hoppas att dom får behålla liven <3 Och inte dör :(

Bejb__
0

Men det västa nu, Är att hon KANSKE kan vara gravid igen ! Vad ska jag göra ? Min lilla syster skullee följa med min mamma ut och ge kaninerna mat. Dott skulle då få följa med ocg springa lite i den tomma rasthagen. Eftersom att hon värkade lite uttråkad att bara sitta inne i sin bur med ungarna. Och eftersom att det var milt ute så fick hon med ut. (hon diar ju ungarna bara när ingen är där,Och jag städade så mitt rum så…) Aja.. Mamma skulle byta toaletten åt minstingen, så min lillesyster fick hålla i honom medans mamma bytte. Men rätt som det var så sprattlade han till och Sandra kastade (hede) inom till Dott, Om vi har tur så blir det inga ungar. Men tänck om !?  Åhh ! Vill bara spy! Mår inte bra alls. ! Mamma hade inte sakt nått förren nu ! Guud ! Jag är jätte ledsen om mår dåligt ! Jag vet inte vad jag ska göra .Som tur är hanen bara 3 månader, Så kanske inte ens könsmogen. Men allafall !!

aliciia
0

söta (:

Clariiz
0

#18; Var han på henne?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Stormviskaren
0

rosa och skära :P jätte söta

Bejb__
0

#20 Jag tror inte det. Njae. Då borde ju mamma ha sett dä. och de gjorde hon inte så. Men jag är värkligen orolig. Och känner stor skuld :(

ciss
0

#18: Borde inte din syster ha sett det? Vadå, kastade hon in kaninen & gick iväg sen eller? :S

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

ciss
0

Skoj med bebisar i #0 förresten :)

www.frihetenskaniner.se

Clariiz
0

#22; Då borde det ju inte vara någon fara^^,

#23; Undrar samma^^

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Bejb__
0

#24 Ja det är jätte kul <3

Min syster är 5 år :S Lite osmart dåe… ;/ Hon licom ja kastade inte men ja låta den spratla iväg, Och hon stod alldels brövid buren. Och då hande den inne i buren. Men enligt mamma så han inget hända. eftersom att hon tappade kanin och sen skrek hon ;) -MAAAMMMAA ! TA KANINEN ! ;P

Men man vet ju aldrig:/ Dom snusade ju på varandra. och det tar ju inte mer än 2 sek.. så… Ussh !!

Clariiz
0

#26; Men om han inte var på henne så är det omöjlig att få henne med barn^^

Eller så har du en väldigt speciell och skilig hane Oskyldig

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Bejb__
0

Haha, Ja vem vet ;) Han kanske är väldigt spc :) :P

Men eftersom att dom stod och snusade på varandra och så. Men skitsamma.. Kmr det nu ungar så får vi lösa det då. Nu skall jag ta till vara på dom 2 ungar som ligger i boet :)

Tack för etat stöd <3

flisan93
0

Vad kul:)

johanna_loveAnimals93
0

Gulligt :)

Bejb__
0

ÅHH NEJ ! KRM DOM ATT DÖ !? DOM LIGGER BARA OCH KRÄLAR OCH MAGEN ÄR SKRYNGLIG !! NEEJ ! VAD SKA JAG GÖRA !!??

ciss
0

#31: Du kan börja med att sluta skriva med stora bokstäver. Det är lite jobbigt ;-)

Det är nog ingen fara. Dom brukar röra på sig i boet & magen är skrynklig när dom är hungriga.

Så - dom är nog bara sugna på lite mat.

www.frihetenskaniner.se

Sotis
0

Vad kul med bebisar! Har ju själv 9 stycken har hemma ;) fast dom är ju ganska stora nu ( 7 veckor på tisdag!) Lycka till med dom! :)

Bejb__
0

Ursäkta ;) Blir bara så himmla rädd :S Gud trodde jag skulle gråta ihjäl mej. En tjej så att om magen blevskrövlig och dom började kräla och så, så kunnde man börja ana att modern lämnat dom. Gud vilken lättnad ! Jag älskar dej just nu ;) Taaack så mkt att du svarade <33333

twinnie
0

Han måste PARA sig med henne för att hon ska bli dräktig. Han kan ju inte befrukta henne genom att snusa på henne? :S

Ellen95
0

Så kul,har själv nio stycken små bebisar^^(syrra med sotis)

Bejb__
0

#35 ja jag vet ;) Men jag tänkte att mamma kanske inte tittade dit nog snabbt och så..Så att han kanske redan djort däe ;) Haha ! aja,, Nu strunar vi i däe,, De var nog bara jag som fjantade mej lite, Var bara för skraj :P

Bejb__
0

Men om dom fortsätter att var så till imorrn ? Vad gör jag då ??

ciss
0

Varför tog du bort din förra användare? Jag skrev i din GB också men du vägrar svara ..

www.frihetenskaniner.se

Sotis
0

#38 då kan dom vara döda ..:'(

Bejb__
0

Jag vet. :/ Orkade inte med bara. jag tror att jag gjorde mej ovän med för många. mådde dåligt .. Mina föräldrar skildes :S Känner med mkt bättre nu :) Hoppas ingen är sur på mej längre bara .. Men vad ska jag göra om ungarna är lika hungrig i morrn ?

Bejb__
0

#40 jo, jag anar dej oxå :(

ciss
0

#40: Dom dör inte på en dag.

www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

Om du tror att de inte får i sig tillräckligt med mat så ska du ha mamman i knät och ta en unge i taget och se till att den diar. Gör så 1-2 gånger om dagen tills deras magar börjar bli rundare.

Bejb__
0

När det är klart. Men vad ska jag göra ? Ska jag bara låta dem vara elr ? Gud, Nu är jag fjantig. Alldeles för otålig..

twinnie
0

#45 Varför tar du ungar om du inte ens har läst på ordenligt? Sånt här händer hela tiden och det är ditt ansvar som ägare att vara förberedd!

Bejb__
0

Jag har läst väldigt ordentligt ska jag säga. Men vad ska jag tro på ? Nån säger så och nån säger si, Andra säger att man värkligen inte ska göra som vissa säger att man ska göra ?

ciss
0

#47: Dra din egen slutsats då?

www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

#47 Okej, men hur man stödmatar en unge borde alla veta innan man tar en kull.

Pain_
0

För det första, börja läsa mer om Avel. Lär dig så mycket som möjligt.

För det andra, hur gammal är din hona? Ifall det är en vuxen och erfaren kanin som inte vill dia sina ungar kan det vara fel på dem. Mammor känner av det och låter då ungarna dö, inte mer med det.
Ifall det är en förstföderska som är för ung kan hon också ha en del problem. Gör som Twinnie sa, ifall det inte funkar skulle jag låta ungarna dö.

Bejb__
0

Okej.. Men det är svårt .Man vill ju itne göra fel. Men okej.

ciss du ska veta att du varit till storhjälp,Du måste ha många vänner<3 För du är värkligen en underbar människa, Fast jag knappt känner dej, Du har hjälpt mej mkt<3 Tack för ditt stöd Ciss <3

ciss
0

#51: Tack. Men varför tackar du bara mig? Twinnie t.ex, hon hjälpte ju också till. Jag har ju inte hjälpt till så mycket ^^

www.frihetenskaniner.se

Bejb__
0

Vad ha rhon hjälp mej med ? Att säga att jag inte läst något ?

twinnie
0

Läs mitt meddelande i 44. Men du verkade inte bry dig om det ;)

Bejb__
0

twinnie förlåt ! Såg det inte :( Trodde inte att du ville hjälpa mej :( Förlåt så himmla mkt <3 Det var värkligen snällt att hjlpa mej. Nej jag vet inte hur man stödmatar en kaninunge. Har föskt att hitta det faktiskt, Men hittar det ingen stans :( Taack så himmla mkt Twinnie och förlåt om jag var otrevlig mot dej.. <3

twinnie
0

#55 Det gör inget. Men prova att försöka "tvinga" ungarna att dia (låter hemskt, men jag tror du förstår vad jag menar) om de verkar magra.

Bejb__
0

#50 hon är snart 8 månader, om en v. Jag det är första gången hon får en kull

Bejb__
0

Hur stödmatar man en kanin unge ? Vill gärna veta :)

ciss
0

#58: Det står ju i #44.

www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

#58 Jag har ju skrivit det två gånger nu? :P

Bejb__
0

Jasså ;) Är det stödmata, Tack så mkt <3 (lite trögfattade jag dåe)

Bejb__
0

Men vilka tider ska jga stödmata dem då ? På ett ungefär ?

Bejb__
0

Hej igen ! Nu när jag tittade till dem och lyfte upp dom så var deras mage tjock igen :D Dom kanske bara var hungriga förrut. Men lite skrynklig är dom allafall,. inte så värst mkt. Men lite.. Ska dom vara så ?=

Bejb__
0

I går när jag tod upp dem så kissade en på mej ;) Gott tecken ?

Sotis
0

Kaninungar kan visst dö på en dag:( När lillan fick ungar en gång så dog dom på en dag ='(

Bejb__
0

Kan, kan dom säker. Men kanske itne så ofta (?)

Bejb__
0

Nu har dom öppnat ögonen och fåt päls :) Dom är sååå söta :) Ska lägga in bilder i morrn :D

MarHai
0

Kul! :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Sotis
0

#67 vad kul att dom klarade sig! :D Har ju 9 stycken kaninungar här hemma, 8 veckor är dom nu ;)

Bejb__
0

#60 Ja :D Trodde aldrig att pälsen skulle komma ;) Haha.. Dom är hur säta som hälst :)

Bejb__
0

#69 Oj då ;) Hade välfigt tur att det bara kom två st. Och att dom överlevde :D Visst man ska väll inte ta allt förgivet och säga att dom överlever. Allt är ju inte 100% Änu. Men dom är ju friska och kry nu så. Bäå ha till och med kissat på mej ;) Värdens minsta lilla strålle ;) Haha^^

Bejb__
0

Så här kmr bilder på dom småa :D

Väldigt dålig kvaleté :/

Ync
0

Gulle pluttar :)

Feliciaa
0

Vad söta :)

ninis74
0

Så sööööta =)

“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey

Instagram:
https://instagram.com/ninis74

Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg

Clariiz
0

Söta :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Bejb__
0

Tack :D

Bejb__
0

Ska lägga in mkt bättre bilder idag :D

Bejb__
0

Idag när jag satt och klappde Dott, så gick hon helt plötslig och diade ungarna, Jätte häftigt :D Sen igår kväll när jag låg och tittade på henne innan jag skule sova så diade hon då oxå :D