Oseriöst...
Ja nu har jag ju fått kaninungar. Och idag så vissade jag bilder på dem. Då började tjafset.. -Jag ska oxå ha kaninungar.
En tjej i klassen har en hermlin hona. Hon har sakt ett tag att hon funderar på kaninungar. Och nu när jag fått så är hon STENSÄKER.. Själv tkr jag att det är väldigt oseriöst. Jah menar, Man har väll ändå ett syfte i att skaffa kanin ungar ? Eller skaffar man dem bara för att dom är söta ? Utan det är ju ett stort ansvar. Allafall så frågade jag henne jag henne när som tänckt para henne.
Jag: När ska du para henne då ?
Hon: Till Våren..
Jag: Jasså Kul.. Men du vet ju att honan inte ska vara högre en ett år innan sin förta kull ?
Hon: Jasså ? Oj då det visste jag inte.. Ska nog para henne innan då.. Alltså det är vad jag kallar oseriöst. Man måste jag ha "forskat" om kaniner mkt för att ens ha EN kanin. Och så skaffa en kanin utan kunskaper alls !!! Hon är dessutom ny börjare att vara kanin ägare.!! Och jag menar man kan ju inte säga,Min kanin får inte mer än 2 ungar för det är ju en hermelin. Men det är var hon tror ! Gud jag bli vansinig !! Dessutom är det en pojke i klassen som säger att han har haft 100 kaniner samtidigt !? Och att han ska stara sin kaninuppföddning igen.?.. Alltså jag bryr mej faktigt inte så mkt vad dom gör med sina kaniner. Men man vtänker ju på deras kaniner som får lida för deras vilja:/

ehh..? Guud det vaar omoget, töntigt, avundsjukligt och konstigt!!!?? Asså om hon knappt vet något om kaniner så ska hon inte ha ungar!!

#1 håller med ^^ Men att han har haft 100 kanin stamtidigt låter väll lite väl otrovärdigt?

lr också så säger dem bara att dem ska para sina kaniner av ren avundsjuka.
:S

:O:S

Herregud!
Många är så där.. Svårt att veta vad man ska göra annat än att försöka säga åt dom att låta bli! Tyvärr gör dom ju ofta som dom själv vill ändå :(
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Ja jag vet :S Har sakt till dem att den inte är bra att dom para sina kaniner. Och tkr att det är väldigt oseriöst, Men dom svara bara, Du vill bara inte att nån annan ska ha kaniner !"!
Öhh `? Okej.. Svarar man juh lixom tillbax dåe..

Jag skulle aldrig para mina kaniner eftersom jag inte kan ett skit om kaninavel =D därav ingen PARNING här, lika lite som jag skulle häcka min fågel (kan ingenting om Avel på fåglar). Kan hålla med om att det låter oseriöst men jag skulle tro att dem säger så av ren avundsjuka, dem vill ju inte framstå som okunniga =D. Tror inte dem kommer para sina kaniner överhuvudtaget. =)
:S
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
eeeeh, :S
Ofta man har 100 kaniner.. x)

#12: Jag vet några som har det. Uppfödare ^^
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jag tycker att det är omoget att bara säga så när man inte ens kan något om kaniner. När jag skaffade min kanin skaffade jag mig kunskap för att kunna ge henne ett bra liv. Man kan inte bara tro att det är så lätt att ha ungar. Ibland är det inte så lätt att ha en enda kanin. Hoppas att hon inte gör det utan bara skröt om det. Inte bra..
omoget >.< hon är bara avis, jag lovar!!
Oj då, :S
Vad hade du för syfte med kullen ? :)
Precis ..
Mitt syfte med kanin ungar är väll mest :
Att få se dem växa upp
Att få ansvaret över något så stort,
Själv klart så är dom gulliga OXÅ ;)
Att få ge dem bra hem.
Alltså svårt att komma på syftet, Men det är ju inte bara för att dom är gulliga. Men jag kom inte på så mkt mer just NU :D
:S !
#20 Vah ? Aja.. Måste ni ta upp mitt syfte nu.. Det vi INTE de jag ville ha kometer om.. Så var snäll att strunta i dä… Annars är det lika bra att låsa tråden, om det är de ni ska disutera..
Jag tkr helt änkelt att det är kul att få små kaninbebisar. Kalla mej vad ni vill menmen. Så äre.. Nu tkr jag att vi ska strunta i detta !

#21 Jag tror hon svarade på #0 :)
Hahah.. Jasså ;) Trodde hon svarade på det nyligaste :P Okej med då är det lungt.. Fortsätt gärna svara på #0 ! :D
TillBax till tråden:
Tjejen som har kaninen har nu bestämt sej, Hon ska para sin kanin. Hoppas värkligen att hon inte gör däe..:S

Hoppas inte hon gör det :S Tänk om nåt händer ungarna och hon inte kan hantera det? :o
Ja :( Ska prata lite mer med henne. Men det är svårt att låta "snäll" mot henne när hon är sååååå envis. Men detta blir sista gången. Vet ni något bra man kan säga till henne ?
Herregud..
På tal om pojken med "100" kaniner ;) Han säger dessutom att han ska starta upp uppföddningen och skaffa 100 kaniner igen ? Öhh.. Okej (?) Och när man frågar vart hade ni alla då `? Så säger han att alla var i samma bur och sen så fick en jätte stor kanin upp nätet till buren och alla symde.. Öh, Trovärdigt `? Inte… Allafall så tror han att han är best på kaniner och Avel ;;) ? Som han VÄRKLIGEN inte är..:P Han kan INGET !..
Bebj: OKej :)
låter bra, ungefär samma anledning som jag. :)
:D
Sitter på skolan nu. Vad ska jag säga till henne ?
Sä att du tyckker hon ska läsa på fakta och att hon verkar otroligt oseriös !

Jag vill inte verka otrevlig, men vad är det som säger vem som är seriös och inte? Läste just i din tråd om dina kaninungar och du verkar inte vara särskilt gammal eller erfaren själv. Jag önskar att flera tänkte efter mer innan de parar sina kaniner. Det är ett stort ansvar och kräver kunskap, tid och erfarenhet.
Ja jag är inte så gammal heler. Men jag har kaninungar tsm med min mamma. Hon är en mkt erfaren kaninägare. Hon har haft kaninungar hela sitt liv. (När jag velat ha hjälp av er så är det för att hon varit bortrest i 4 månader) Tyck vad du vill.. Men jag tkr att jag ärt dubbelt så erfaren av kaniner än hon.Ho nver INGET om dem. Har frågat….

#34 Det är bra att du får hjälp av din mamma!

Inte för att var dum. Men jag tycker inte du ska prata bakom hennes rygg:) Såklart inte om honom heller:)

Tipsa om kanin.ifokus så att hon kan lära sig mer :) jag förstår inte direkt hur det kan bli bättre om man bara pratar bakom ryggen på henne? :)

#36 + #37 Håller med :)
Jag har inte gjort något bakom ryggen på henne :S Hon har vetat allt hella tiden. Vi har haft kontakt via tel. :D Blev nog något missförstånd nu ;) Haha.. :)
#33 Jag tro någ dom flesta här på KIF var ganska ung när do mfick sin första kull ? :)

tycker det är ändå fel. Även fast hon vet:) Jag skulle iaf inte bli glad om någon tyckte jag va oseriös och la ut sånt på en sajt. Då vill jag hellre att dom säger dt till mig och sen är dt bra med dt. Men dt är bara va jag tycker:)
varför tkr du att det är fel att jag har kaninnugar ?=
Och Förlåt. Ska inte lägga in sådant här mer :/ : )Sorry..

inte dt.