Kaninunge
Hej, jag får hem två kaninungar om några veckor (Det är vädursblandningar om det spelar roll) . Har försökt söka runt länge om hur mycket pellets man bör utfodra dom med. Vet att med vuxna kaniner så räknar man per kilo kaninen väger men tänker om dom bör utfodras med mer då dom fortfarande växer. Vet att i usa så förspråkar många om att ha pellets tillgängligt hela tiden men känner mig kluven på om man kan lita på denna infon, då jag känner att den amerikanska djurhållningen kanske inte är den bästa. Dom kommer vara två månader när dom kommer hem.
Vet att det är många som har det men de ska inte ha pellets tillgängligt hela. De ska ha hö tillgängligt hela tiden. För vuxna kaniner så räcker hö, örter o kanske lite romansallad bra som kost om man ser att kaninen mår bra. Vår kanin kan lätt bli överviktig så han får endast som godis. Storleken på ungarna är också en idé att gå efter. Så du får gärna skriva hur stora de är. Jag tror att de ska ha lite mer pågrund av att de växer men jag skulle ha testat mig fram o se vart de ledde, jag har aldrig haft kaninungar dock
Jag förespråkar inte, alltid tillgänglighet till pellets iallafall