Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 697 ggr
salle_10
0

varför dö

hej jag är ny härSkrattandemin kanin har fått ungar dom är jättesöta men en dog varför dog denGråterGråter

Bejja
0

Välkommen! :D Du kommer trivas jätte bra!
Ja, visst är det trist.. tyvärr händer det mej ofta också att någon av mina ungar dör inom 1 vecka.

Dior_94
0

Hej och välkommen hit till KIF! :)
Kaninungen kan ha dött av olika anledningar.

salle_10
0

tackGladmin mamma säger att den kun ha frusi så mycke att den dog är det sant???

emmsaaan
0

Ja, det kan stämma :( Var det första gången din kanin fick ungar? Då brukar tyvärr någon unge vara dödfödd.

Välkommen hit!

KvirrZ
0

#3 ja, kaninungar kan frysa ihjäl

- Mvh Emma

salle_10
0

hon har fått ungar förut men då dog ingen det blev 8 styckna alla överlever och en har vi kvar

hennes nya ungar blev 7 styckna och en dog så nu är det bara 6 styckna mamma försöker värma upp en till unge som är jättekall den låg utanför deras hus imorse

Jennie104
0

Välkomen till kif du kommer stooor trivas :)

Syn det om kaninungen men det blir såå..

sputtnick_plexus
0

hej & välkommen hit! Här kommer du att trivas, det kan jag lova :)

Ellen95
0

#3 jaa dom kan frysa ihjäl. Jag har varit med flera gånger att det har hänt så med kaninungar.

Välkommen hoppas du kommer att trivas!

sputtnick_plexus
0

#3: Ja, den kan frysa ihjäl.

myriis
0

#6: Om den ligger utanför huset kan det vara så att mamman kastat ut den. Isåfall är det väldigt stor sannolikhet att det är fel på ungen.

johanna_loveAnimals93
0

Välkommen hit :) Synd att ungen dog, men det är sånt som händer, tyvärr. :(

Bejb__
0

Kanske kan den ha följt med mamman ut(hängt kvar i spenan elr nåt ;) Synd att den dog :(

PRO_Anders
0

Som #13: säger, en nyfödd kaninunge kan frysa ihjäl även innomhus. Tänk på att de är nakna, de har alltså ingenting som håller kvar värmen.

Ync
0

Välkommen hit! :)'
synd att den lille inte klarade sig, hoppas att de andra gör det! :)

annaforsgren
0

det bästa är (om man hittar en kall unge) utanför buren så ska man lägga tillbaka den i boet, inte hålla på att gnugga och försöka värma upp den, för då kan den dö på något vis, läste det på ett ställe. att det kan vara farligt när man värmer upp den för snabt.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

PRO_Anders
0

Vet en uppfödare som stoppat en kall unge i *host" BH:n…
med gott resultat..

Pinacoladas
0

#17 Va? Vad hände med den då?

Lizzan
0

Hej och Välkommen :)
Synd med kaninungen, men det är vanligt att någon unge är dödfödd.