Kanin iFokus

Kanin

Läst 86 ggr
mayhem87
2025-06-09 12:45
0

Fästing

Fattar inte hur hon lyckats få en fästing mitt på nosen när vi bor på andra våningen, har sån skräck för de äckliga små djuren. Vad jag läst tidigare så är fästingar inte farliga för kaniner på samma vis som hund/katt? Men borde jag försöka plocka den eller låta den vara?nu är den så liten men vad gör ni?

Mvh Mayhems "hönsmamma"

Maleficum
2025-06-09 12:49
0

Jag brukar försöka plocka bort dem (om det går). En extremt smal pincett brukar vara det bästa.

Undantag var väl min senaste kanin eftersom hon var så ohanterbar så lät jag oftast fästingarna sitta kvar på henne.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mayhem87
2025-06-09 12:52
0

Tack,ska prova men den är precis ovanför nosen. Tanken på att den ska lossna av sig själv är inte heller något jag är super taggad på,tar den så fort den är stor nog. Hon hade en när jag hittade henne vid ögat o den gick lätt o ta,men har lite fobi för fästingar så undviker helst dom. Nu kryper de på hela mina kropp asså hahaha

Mvh Mayhems "hönsmamma"

mayhem87
2025-06-09 18:03
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den kändes så stor på henne,hade den varit på hunden hade jag aldrig märkt av den ens!🤣tog sin tid o hitta den efter jag kastade den över halva rummet….usch förstår inte vrf de finns då de gör ingenting för naturen

Mvh Mayhems "hönsmamma"

[GTBLovesAnimals]
2025-06-11 12:45
1

Ucha bucha