Teddy?
Hur ser Lejonhuvad med Teddy päls ut?
Är Jappo Teddypälsad?
Mvh Jennie :-)
Tog bort bilden

Hon är inte teddypälsad.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Hon har mycket mer päls nu.

Man ser inte så bra på denna bilden x.x
Det kanske bara är vinterpäls hon har?

Nej, hon är inte teddy.
www.frihetenskaniner.se

Har någon bild på en teddy pälsad? ;)
Nix. Ingen teddy.
Rutan är nästan Teddy :P. Dock så har riktiga teddy längre päls en min Ruta :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Oj, vilken dålig bild :P
Lite bättre :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Nej hon är inte teddy.
Har ingen bild på en teddypälsad.
Med sådär jätte mycket päls heter väl dubbel manad lejonhuvad ?

#12; Menar du min Rutan?
I så fall, dubbelmanade brukar inte ha päls på ryggen (?) (rätta mig om jag har fel). Rutan är helfluff. Dock inte riktigt teddy.. Hon kan även vara Peking.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#15 Naw<3
#15; Är inte han teddydvv?
#16: :D<3
#17: *lägga till* x)
#18 ;) För Jennie undrade ju hur en Lejonhuvad med teddypäls ser ut.

#14 Hon har ju heller inte fällt ännu, så det är i princip omäjligt att säga nu om hon är teddy, dubbelmanad eller peking.
En teddy har lång päls över hela kroppen inkl. ansikte, öron, under tassar osv. Min Myran är så teddy man kan bli ^^ Jag klipper henne regelbundet och det blir bara mer och mer päls för varje gång :P Mio har inte lika mycket päls i ansiktet som på resten av kroppen, så han är antagligen peking, men det får vi se när bebispälsen är fälld.
På bilden är det Myran. Hon är numera nyklippt pch ser allmänt konstig ut så det får bli en bild från i somras.

#21: Finns ingenting som heter angoralöwen. Finns många som hittar på egna namn på raser, färger, pälstyper etc. Jag har sagt det förr men jag säger det igen - det finns ingenting som heter så!
www.frihetenskaniner.se
#20; Det är därför jag säger att hon kan vara teddy/peking. ev. dubbelmanad. :) Något av dem är hon :). Uppfödaren trodde på Teddy..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#20: Var hon nyklippt igår också, eller klippte du henne efter LU?
www.frihetenskaniner.se

#25 Ja, eller, hon är mer klippt nu ^^ Har klippt henne mer i ansiktet och på sidorna. Ser hemsk ut xP
#19: Aha *trög* xD

#26: Bild? :) <33
www.frihetenskaniner.se

#23 asså det var Amanda på lyktan som sa det, och jag har hört många uppfödare som säger det, och söker man på det på google på bilder, så kmr det upp massa bilder, men jag vet inte.. men just nu så tror jag ändå å Amanda :)

#29 det finns inget som heter angoralöwen..
#22: Har du fler bilder?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#29 Det låter väldigt konstigt att Amanda skulle kalla henne för angoralöwen när hon själv inte kallar några av sina löwen kaniner för det. Det är som ciss säger, det finns ingen ras som heter angoralöwen.
#20 Hej Matilda :) Gud så söt Myran är!
Men Hugo är inte peking, peking har massor med päls vid ansiktet, inte tvärtom :) Hans päls vid huvudet kommer nog, Xenas har börjat komma så smått nu och hon är ju sju månader nu :P Hon ser helknasig ut med långa spröt här och där!
Lägger upp en fin bild på min prinsessa som jag tog i höstas där hon inte har mycket päls på huvudet men oj ni skulle se resten av henne, lurvbollen!

Tycker inte att det där ser ut som en teddylöwen.
www.frihetenskaniner.se

det är det stod i hans papper som vi fick med från uppfödaren.

#38: Papper stämmer inte alltid. Aja, i mina ögon ser han inte ut som en teddy. Jämför med de andra bilderna i tråden, t.ex #13, #15 & #20.
www.frihetenskaniner.se

så fluffig var ha innan jag tog hem honom neckdelen var att uppfödaren klippte och rakade ner hans päls innan han kom hem till oss. Tyckte jag var oerhört grymt men dem gjorde så pga att spånet fastnade i pälsen.
Tro mig han är en teddylöwen =) men klippningen förstörde hans ursprungspäls =(
#29 Som Tina säger, det finns inget som heter angoralöwen utan det är något av Amandas egna beskrivningar som "minilöwen", holländartecknade (när de är wiener) etc :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
#15: Naaw :´) <3
Jag hade ju min sushio som man verkligen ser var en teddylöwen
Lite felformulering i inlägget tidigare, hon är fortfarande en teddylöwen, bara det att hon inte bor hos mig längre ;)

#48: Där hade vi en riktig fluffis, vilken sötnos :)
www.frihetenskaniner.se
#50 Ja vist är hon :) Nu bor hon hos en kvinna som är förtidspensionerad som pysslar med henne varje dag och hon har tydligen börjat hoppa med, vilket hon älskade när hon var här :)

#33 Åh lilla Xena <3 Så fin så fin!! Okej, då kan jag alltså fortfarande hoppas på att Mio blir en "riktig" teddy då :D

#32 Men det är ingen ras utan en pälssort! asså det finns ju pekingteddy, och hon har väldigt annorlunda päls.. jag lovar att hon sa det, och kolla på Royelseed, där dom har hennes unge Java som de också kallar för Angoralöwen. Men jaja det är en pälstyp inte en ras..

#53 Men det finns inte en pälsstyp som heter angoralöwen ^^ Det finns Angora & Lejonhuvad, men det är helt olika saker.
#48; Ser ungefär ut att vara lika fluffig som min Azka :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#56 Teddylöwen :) Eller Pekingteddylöwen beroende på hur mkt päls hon har på ryggen :)

Hon har mkr fluff på ryggen, korthårig i ansiktet förutom kinderna och en lugg, långahårig resten av kroppen, men jaja x)
#56 Oh så fin! :)

#20 Såå underbar! Hihi ja hon har verligen päls överallt, sööt!
Nope, hon är inte teddypälsad.
#43: Ja, det ser hon ut att vara!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#20: Underbaraste <3 Så himmla fin :')
#62 Kul att veta:)
Undrar vilka raser det kan vara mer i henne är lejonhuvad som hennes pappa är renrasig i ? :) Mamman är lika fluffig hon, en kanin som kommer från Mallorca, hon var hemlös och höll på att bli dödad av en katt. Så en kompis räddade livet på henne:) Hon var även mkt mager, bara en liten bebis…. Kanske har hon angora eller Teddydvv i sig? :) För teddylöwen ser hon inte ut att vara… Hon borde ju ha någon av de raserna i sig eftersom hon är så lurvig? :)