Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 522 ggr
denisesalomonsson
0

Vad är de med mig?

Alltså jag tänker varje dag : Åh älsklingsnalle tänk när du dör.

Mitt liv kommer förstöras när nalle inte finns i mitt liv längre, jag kan inte sluta tänka på döden, samma med mormor och morfar och andra släktingar . :/   Vad ska jag göra?

[Niike]
0

Jag tänker likadant ibland.. Osåå tänker jag; "Vad händer när jag dör?" Eh, det händer ju inget mer. Kommer aldrig mer få uppleva något liksom.. :/

Men för att göra det hela lite positivare tänker jag då att man kanske är gammal och trött, och har levt sitt liv färdigt. Så det är lagom att man dör då. Det där lät konstigt men jag hoppas ni fattar=)

Men jag har också svårt för det där med släktingar, människor, när de dör.. Mormor t ex, hon är världsbäst och jag älskar henne så mkt<3 Tänk när hon dör .. vad gör jag då? ='/ Hoppas jag har blivit lite äldre och inte tar det lika "hårt" ..

PRO_Anders
0

Du bör prata med en vuxen om just det, döden, gärna med dina morföräldrar, för de har större vishet om det liv de har levt, och som du precis har börjat…

Jennie104
0

Själv så tänker jag att min 79 åriga mormor ska dö ;/
Eftersom min morfar dog när jag var 2, jag oroar mej så himla mycket ;/

Mysofi
0

Jag är jätteorolig och ledsen ibland. Också för att jag tycker att mina föräldrar är ganska gamla och dessutom har jag en lillebror som är 10 år yngre än mig så han har supergamla föräldrar! Dessutom har jag jätteotur för mamma har en storasyster som är ca 11 år äldre än henne så då är alla mina kusiner på mammas sida typ 11 år äldre än mig, och min mormor är också ovanligt gammal, och precis exakt samma sak är det på pappas sida, han har två bröder som är 11 och 13 år äldre än honom… Så jag skäms jättemycket över åldern på mina föräldrar och mormor…

denisesalomonsson
0

#4 du ska inte skämmas för dina föreldras ålder det är ju bra att du fick dig iallafall :)

Fasst jag vet inte hur d känns mina föreldrar i inte så gammla min mamma e 31 och min pappa e 39. Inte så jättegammla men inte unga heller x')

BlackTear
0

Samma här.. Oroar mig extremt mkt för min pappa som just nu går på medecin.. Även för min farmor som är ganska gammal nu och inte haft världens bästa år, även min faster som nyligen drabbats av cancer..

denisesalomonsson
0

#6 neeej :o min pappas faster och min farmor dog av cancer ;/ och min farfar drunknade när min pappa var endast 11 mån gammal :(

Lippo
0

Vet faktiskt inte vad du kan göra :(
Tänker nästan alltid samma sak med kaninerna. Vet inte vart jag kommer ta vägen när någon dör :'/ Det är det värsta med djur att dom måste dö någon gång.

BlackTear
0

#7: Usch, fy vad jobbigt.. :/ Min mormor dog av cancer, fast det var några månader efter att jag fötts så jag minns inte henne..

denisesalomonsson
0

#9 :'( HATA CANCER :@

Hatasallad
0

Jag säger såhär: förr eller senare kommer vi att dö. Och tyvärr kan ingen hindra det

Min gammelmormor gick bort dan före julafton, endast 93 år gammal.

Elino
0

Tänk på roliga saker sok ni gjort tillsammans!

[Kaninfluff]
0

Tänker också så ibland, när jag ska sova.. :/

[Niike]
0

Måste bara skriva att min gammelfarmor fyllde 100 år i oktober förra året - 2007 :) Hon är fortfarande hyfsat pigg, bor i egen lägenhet (!) ..

johanna_loveAnimals93
0

#14 oj :O

#4 Blir lite nyfiken på hur gamla dina föräldrar är. Mina är också rätt gamla, de är snart 56. :)

Clariiz
0

#14; Wow! :) Vad kul :) Första jag vet som fyllt 3-siffrigt då :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Pinacoladas
0

jag oroar mig mäst för min gammelmormor som har fyllt 90, och hon glömmer allting och är jätte snurrig och typ pratar en massa konstigt hela tiden?! Typ sånt som när hon själv var barn.. Hon blandar ihop alla med varann hela tiden :(

Vet ärligt inte vad du ska göra?!

Hatasallad
0

#17 De gör så när de börjar bli dementa och gamla. Det är väl bara att lyssna på dem. Det är ingen idé att säga till dem att de är vimsiga.

Min gammelmormor inbildade sig saker och sånt innan hon dog. Men som sagt, det är inget man kan göra något åt.