Vilken sötnos! Spännande att få sölja er resa!
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Ja visst e han
Vad spännande! Bara en sak:kontakt uttaget bakom toa/hölådan. Om den sladden har ström så bör du sätta ngt för den snarast för det är livsfarligt för dom med sån ström så du tänker på de. Men tycker att du gjort det jättefint för han,ska ni döpa om honom eller hur tänker ni?hur har katterna tagit att de är ny doft i hemmet?bor han där eller har han bur oxå?
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Han är så söööt,man dör ju!
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Ja eller hur
#5: okej många frågor
1 vi ska säkra uttaget och vi har säkrat sladden så bra att det inte syns
2 nej han ska få heta Felix
3 katterna har inte reagerat alls faktiskt
4 han ska få en bur som tillflyktsort 😃
Hahaha ja men nu är man nyfiken på hur allt går ju!
Bra med sladden,de går otroligt fort för dom o bita sönder ifall de få tag i såna,grenar gnager mayhem men sladd kapar hon rakt itu🤣
Då hoppas jag att katterna fortsätter o vara ostörda av honom.
Lyssnar han på namnet redan? Han ser ut o vara mitt i fällnings perioden så jag hoppas att ni kan knyta band om du får borsta honom,de får jag icke göra här. Känns allt rätt nu när du har fått honom?🙂
Mvh Mayhems "hönsmamma"
#9: Det handlar egentligen inte om att det syns eller ej, det viktigaste är att han inte kommer åt det. Man kan använda kompostgaller och då lär det synas men såklart kan man använda annat så att det inte syns.
Vilken riktig sötnos han är! Klappa honom från oss alla 🐇
Det är elrör vi har satt fast😃
Jaha det låter som att det kommer funka bra 👍
#10: ja allt känns rätt
Men han bryr sig inte om när man ropar"Felix" då "ropar" vi såklart lågt
Vad roligt,jag hoppas ni får det toppen tillsammans. Kanin är det bästa djur jag lärt känna hittills så jag hoppas du få samma upplevelse som mig,kan inte älska mayhem mer än jag gör.
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Så underbart söt! Saknar mina egna ninor när jag tittar på honom 🥺
Hur är han då? Nyfiken? Gillar han bli klappad? Är han bestämd och pushig eller tillbakadragen?
Asså han är lite skuttig och bestämd han har sitt egna temperament men när han vill älskar han att bli klappad över huvudet 😃
#18: så söt! 🥰
Ja
Hejsan igen.
Felix biter mig, jag skulle inte kalla det aggressivt men han biter mig.
Vad eller varför kan det bero på?
Utan förvarning?kommer han till dig och bits,eller nafsa kanske är mer vad du menar?eller när gör det?kan du utveckla lite vad du menar?säkert någon som har koll på vad det kan bero på men tror det behövs lite mer o gå på? Går det bra för övrigt för er?
Mvh Mayhems "hönsmamma"
#21: Hur ser hans kroppsspråk ut?
I vilka situationer gör han det?
Det finns många anledningar till att dem kan bitas, allt från små kärleksnyp till riktigt arga bett.
Ibland kan de nypas för att de vill ha uppmärksamhet eller för att de anser man är i vägen. Ibland kan de råka bita om de är ivriga tex om man get dem något gott.
De kan bita om de känner sig trängda och vill bli lämnade ifred. De kan bita om de blir rädda.
Haft kanin som nypt mig när han suttit i knät och gosat för han tröttnat (men även för att han var kissnödig och behövde toa paus när jag klippte honom, var angora så han behövde klippa ullen med jämna mellanrum).
#22: ja nafsa skulle jag säga, och utan förvaring kommer han och nafsar hårt
I början när jag gav mayhem mat eller kom in i ett rum som hon var i så kunde hon göra "utfall" typ kom springandes emot benen/fötterna o buffade dom. Men jag läste mig till att det är en revir/markerings grej. Att hon ville visa vad som var hennes plats om man säger så. Jag lät henne bara va o satte mig lite ifrån tills hon kom fram till mig. Hon gör inte sånt längre
Mvh Mayhems "hönsmamma"
#25: Gör han det när du kommer in i rummet eller gör han det helt plötsligt när du är i rummet och gör något annat?
Oj länge sen jag uppdaterade nafsandet har blivit bättre. Han hade väl bara en dålig dag eller nåt?
Hahaha ja men så kan det har varit! Har han börjat känna sig hemma än?
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Ja han känner sig hemma
När tänker ni skaffa nr 2 eller är de ff aktuellt?
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Vet inte riktigt