Kanin iFokus

Kanin

Läst 92 ggr
Elisabeth8
1

Ungarna väldigt små

Hej,

Har tidigare haft kullar med mina dvärgvädurar men denna gång har min förstföderska fått fler än jag är van vid. Blev 7 ungar och alla har överlevt. Till helgen blir de 3 veckor gamla. Alla ser ut att må bra men är väldigt små. Vägde dem idag och de ligger mellan 98-103 gram. Vad tänker ni? Hänger det hela ihop med att de är många och växer de till sig senare?
Tacksam för kloka svar. /Elisabeth

[GTBLovesAnimals]
0

Det låter normalt😃

Zvintos
0

Ju fler ungar desto mindre är dem eftersom de var mindre redan från de föddes i och med den begränsade platsen innan födseln. De växer till sig varteftersom. :) Har haft en ensam unge som var en riktig liten köttbulle som liten, men landade på 1,9 kg som vuxen. Likväl som jag haft de som fötts i kullar om ca 6 ungar och slutat på över 2 kg som vuxna. De större kullarna får bara lite längre startsträcka vad gäller storleken helt enkelt.

Elisabeth8
0

Hej och tack för ditt svar. Blev lite orolig över att något kanske inte stod rätt till. Hänger med på det du skriver och när de är så många har de från start varit mindre och kanske "ligger lite efter" i utvecklingen.
Så fint att du svarade, känns lugnare nu🙏Tack!