stökig på nätterna
Så, min kanin är ca 10 månader, och hon har blivit galen på nätterna, hon river i ALLT, gräver på golvet, biter sönder mattorna, gräver i burbotten så de dånar om det… vad kan jag göra?!
Hon har en ca 140x180 Hage, massor av pinnar, en stooor och djup grävlåda, andra leksaker, massor av hus och saker för henne att göra, ger henne ofta lite ”hjärngympa” för att hålla hennes stimulerad… nått mer jag kan göra? Har du haft detta problem??
Sidenote:
Hon bor tillfälligt själv tills hon är kastrerad, hon brukade bo med min hane men dom ville bara para sig så måste ha dom särade tills hon också är kastrerad :-/
Aa könsmogen vetdu hoppas det går bra jag tror du gör rätt faktiskt
Sorry jag glömde det viktigaste av allt skäll inte på henne, det är deras naturliga beteende nu säger jag absolut inte att du gör det för jag tror faktiskt inte att du gör det men om du gör det sluta med det. för det är hennes naturliga beteende och det är helt normalt att hon gör så och om man skäller på det då kan det gå helt åt skogen
#2: skäller aldrig på kaniner, känns lönlöst att stressa dom i onödan, försöker locka och intressera henne för nått annat istället, slänga in toarullar med godis i etc 😌
Tack för dina svar föresten
Bra att du inte skäller på henne det du gör är jättestarkt många säljer/dumpar (helt grymt 😫) sina kaniner i det här tillståndet för att de inte vet var könsmognad är
- Redigerat 2025-04-01 08:22 av [GTBLovesAnimals]
Beteendet har ingenting med könsmognad att göra. Könsmogen har kaninen varit länge.
Typiskt "tonårsbeteende" och kanin som vill ha sällskap också låter det som
Eller att kaninen vill ha annan miljö men låter mest som "tonårsbeteende", helt naturligt
Du kan kastrera henne nu
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Aha juste menade faktiskt tonåring
#5: Ska kastrera henne i början av maj :)