Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 98 ggr
[GTBLovesAnimals]
0

Kullar syfte

Hejsan har inte kaniner än och tänker absolut inte ta en kull för kaninerna ska vara kastrerade men räcker kel som syfte till Att ta en kull?

flocken
3

Med tanke på överflödet av kaniner. Hur många som blir dumpade ute, hamnar i omplaceringshem så ska ingen privatperson ta kull. Bara godkända uppfödare.
Tänk om du får 9 ungar, där är 7 hanar. Du får inga hanar sålda. De måste snart ha varsin bur. Då står man där med 7 hanar- 7 burar.

De gånger jag har haft kull har honorna varit dräktiga när de kommit hit.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[GTBLovesAnimals]
0

Okej men om man vill bli en godkänd uppfödare då (jag vill inte det)

[Undertaker]
3

#2: Måste säga att i dagens situation ser jag får många djurarter inget syfte med att bli uppfödare då överflödet är såpass stort och så många söker hem.

[GTBLovesAnimals]
0

Okej

mayhem87
1

Ja, jag hade panik de sista veckorna för man kunde inte se könen o jag vet inte vad jag hade gjort om jag hade fått fler ungar o hade inte möjlighet o separera dom. Plus att de 6 åt en säck hö i veckan,mayhem äter en i månaden så de är skillnad på en och en kull😂

Mvh Mayhems "hönsmamma"

Zvintos
0

Även utställningskaniner fungerar alldeles utmärkt till kel. Så enbart "kel" som syfte skulle jag säga inte säga räcker som anledning. Jag kan exempelvis ta mina syften, då de är flera: dels föder jag så klart upp för utställning och håller just nu på att försöka få fram rexpälsad dvärgvädur i vit blåögd. Det gör att syftet dels är att få fram rastypiska kaniner. Men förutom att jag vill få fram rastypiska kaniner så vill jag ju också ha snälla och lätthanterliga kaniner, så många av oss som avlar har mer än ett syfte.

[GTBLovesAnimals]
0

Okej då vat jag