Kanin iFokus

Kanin

[GTBLovesAnimals]
0
En hundgård av hög kvalitet där ditt husdjur kan springa omkring på ett säkert sätt. Stängslet är tillverkat av väderbeständiga stålrör. Ingången är en pålitlig låsbar dörr.
[Flodbis]
0

Jag har själv byggt hagar av eget i kompostgaller. Ha någon form av tak, gärna om du kan ha en filt över eller något, pga rovfåglar. Ska du lämna dem ensamma en bra stund se till att de inte kan gräva sig under och ta sig ut. Jag har haft kaniner som varit experter på att rymma.

[GTBLovesAnimals]
0

Ooooookeej men vi vill att dom ska vara säkra och eftersom kompost galler där kan ju små kaniner ta sig ut och inte för att dina idéer är dåliga de är ju ganska bra men vi vill ju att våra kaniner ska vara jätte säkra tror du nån av de där jag visade är bra?

[GTBLovesAnimals]
0

https://www.vidaxl.se/e/vidaxl-kaninhage-110x110x55-cm-galvaniserat-jarn/8720286880067.html
Denna då jättebilligt så jag tvivlar men nån som har erfarenhet?

Fridaaaa
1

#4 Sätt fyrkantsnät på insidan av kompostgallret så kan de inte ta sig ut :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[GTBLovesAnimals]
0

Ok tack för tipset

[Flodbis]
0

#4: Svårt att säga eftersom jag inte sett dem du länkade i verkligheten, jag förklarade bara hur jag har gjort 🙂

[GTBLovesAnimals]
0

Okej 👍

Maleficum
0

Jag skulle säga att typen av hägn är lite beroende på, ska de vistas i dem dygnet runt? Ska de enbart vara ute korta stunder under uppsikt eller längre stunder utan uppsikt? Har man rymningsbenägna kaniner eller kaniner som är nöjda där dem är? Finns det hög risk för att andra djur kan försöka komma åt dem (tex vilda djur och katter)?

Är det bara tillfälligt och de är under uppsikt funkar kompostgaller bra (och som du redan fått tips? kan man sätta nät om man har små kaniner som kan ta sig ut annars).

Ska de vara mer permanent eller utan uppsikt kan något mer rejält behövas om det finns hög risk för andra djur som försöker ta sig dit och/eller man har kaniner som är bra på att bryta sig ut.

Har ingen erfarenhet av något av det du länkade så kan inte säga om de är bra eller dåliga. En fördel med kompostgaller är att man kan anpassa och variera en del, en nackdel är att det kan vara lite knepigt att fixa ihop dem om man är själv.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[GTBLovesAnimals]
0

Har inga kaniner än men de kommer få vara där under uppsikt för de börjar gräva så kan man ju säga till

flocken
0

Jag använder kompostgaller.. både i botten och som öppningsbart tak. Mina bor där ute hela sommaren och in på hösten.. har en presenning över halva som skydd för regn.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[GTBLovesAnimals]
0

Okej