Kanin iFokus

Kanin

Etikett: övrigt
LĂ€st 153 ggr
[GTBLovesAnimals]
2025-03-26 11:34
0

Selar

Hejsan selar alltsĂ„đŸ˜…
FrÄga 1 Hur ofta gÄr ni ut med kaninen i sele i början?
FrÄga 2 Hur ofta gÄr ni ut med kaninen i sele nÀr kaninen vant sig?
FrĂ„ga 3 Hur lĂ„ng tid tar det pĂ„ ett ungefĂ€r att vĂ€nja kaninen? FörstĂ„r att det kan vara vĂ€ldigt olika men pĂ„ ett ungefĂ€r😅
FrÄga 4 Vilken sele tycker ni Àr bÀst?

Regina123
2025-03-26 18:58
0

#0: ingen av mina kaniner tycker att det Ă€r sĂ„dĂ€r super kul att gĂ„ i sele, de kan tycka att det Ă€r okej ibland men de springer mycket hellre fria och eftersom att de kan det tĂ€nker jag inte tvinga pĂ„ dem nĂ„gon sele😊.
Men jag har en kompis som har kaniner och hennes kaniner Àlskar att gÄ i sele sÄ det kan vara vÀldigt olika.
Jag tycker att de bÀsta selarna Àr de som knappt kÀnns för kaninerna, nÄgra som har ganska tunna remmar.

[GTBLovesAnimals]
2025-03-26 19:00
0

Okej tack 🙏

[Zefirka]
2025-03-28 16:40
1

Som sagt sÄ svarar jag för dom kaniner brukar vara kaninvakt Ät.

1. I början nÀr vi skulle försöka vÀnja dom sÄ gick vi inte ut med dom i sele utan började med att de bara fick ha pÄ sig den en stund och vÀnja sig.
  2. Typ 1-3 gÄnger i veckan pÄ sommaren. PÄ vintern nÀstan aldrig, speciellt om det Àr snö.
  3. BÄda kaninerna vande sig snabbt, honan pÄ bara nÄgra dagar och hanen pÄ en vecka kanske.
  4. Man ska kunna Àndra storlek pÄ den och Àven att man kan kunna knÀppa upp den bÄde i fram och i bak. Vi testade en sele som man inte kunde knÀppa upp i fram, och det blev jÀttesvÄrt att fÄ pÄ den. Inte sÀrskilt kul för kaninen heller. Man brukar kunna Àndra storlek sÄ det Àr nog inte ett problem.

Kaninerna Àr utekaniner och har dÀrför sele pÄ sig nÀr de ska vara utanför hÀgnet.

• Redigerat 2025-03-28 16:43 av [Zefirka]
[GTBLovesAnimals]
2025-04-09 12:43
0

Hejsan igen kom pĂ„ en till frĂ„ga som har med selar att göra😅 nĂ„n som har erfarenhet av bröstsele? Nackdelar? fördelar?
Bogsele? Nackdelar? Fördelar?

Tubés hk
2025-04-21 03:46
1

#4: Jag personligen Àlskar bröstselar! SÀkra och perfekta för dragiga kaniner.

DÀremot sÄ har jag inte hört sÄ mycket bra som bogselar mer Àn att de ger ett mer fritt frambens rörelse. DÀremot sÄ Àr det lÀttare för kaninen att rymma ut ur selen och selen passar bÀttre till kaniner som inte drar sÄ mycket.

[GTBLovesAnimals]
2025-04-21 07:06
1

Ok tack blir nog en bröstsele dĂ„đŸ˜ƒ