Hoppning
Kan man träna hoppning med alla dvärgraser? Jag undrar för vi ska skaffa dvärgras och vill kunna hoppa lite med den mvh greta
Det kan man. Men alla gillar inte att hoppa.
Mvh
Mig
Tack
Det är inte säkert att kaninen vill bli buren/ eller vara social mot dig. Så du får tänka på att det kan ta lång tid innan du kan börja hoppa om det ens går. Skriver i all välmening. Texten låter hårdare än vad jag menar. Men jag önskar dig stort lycka till. Ska bli kul att följa när du får kaninen.
Mvh
Mig
Det kommer nog ta sin tid innan vi skaffar men tack
Har nån här haft både de som gillar hoppning och de som inte gillar hoppning?
#5: som sagt har jag inga kaniner, men jag är kaninvakt ofta åt två stycken. Den ena kan tycka det är lite kul men oftast inget den gör frivilligt eller så. Vi hoppar då och då med henne. Men den andra kaninen hatar det. Så det är olika.
Ok tack
Ja det kan man men beror på individen om den gillar det eller inte.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ok tack vill kunna hoppa i alla fall lite med den
#9 Köper du unge är det vild chansning
och kaninen behöver bli större innan ni börjar då man inte börjar gå i sele före 12 veckors ålder, sedan får man vänta ytterligare innan man kan börja hoppa
- Redigerat 2025-03-19 18:54 av Fridaaaa
Ska nog skaffa en ung från ett omplaceringshem
#5: En av mina kaniner älskar hoppning och blir helt galen när jag ställer upp ett hinder.
Min andra kanin tycker att det är kul men lessnar snabbt.
Och min tredje kanin fattar inte alls grejen med hoppning. ;)
Ok tack det kan vara väldigt olika verkar det som

#0: Ja kan man bara man tränar dom ha mycket tålamod, Man kan lära allakaniner hoppa
Tack
Går det med holländska kaniner då?
#16 Som vi upprepat flera gånger: Beror helt på individen.
Ja men brukar det gå
#18: Beror på individen betyder att ja, det går med rätt kanin. Alltså har du tur med individen går det. Adopterar du kan du ju förmodligen ställa frågor till dem angående kaninen, de kanske råkar veta.
Ja vi ska nog adoptera en men köpa en unge
#20: om du verkligen vill ha en kanin man kan hoppa med så kanske inte en unge är så bra, du kommer inte veta om den kommer gilla det eller inte, så du får i så fall gissa dig till det. 😊
- Redigerat 2025-03-28 16:47 av [Zefirka]
Ja vi ska skafffa vuxna 🐰