Vilket underlag i toa
Jag har hört att Peewee är bra men finns det något mer både toan och underlaget i toan?
Vill inte ha kutterspån
Med peewee låda behövs peewee strö (träpellets som löser upp sig och smular sönder när det blir blött) för att den ska funka som tänkt.
Får även att ha halm i och något som suger upp kisset i bottenlådan men blir inte riktigt lika bra.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Jag vet det där med PEEWEE träpelletsen har du något annat bra förslag
Jag använde Toalätt när jag hade kanin
Ok men det har jag hört ska lukta lite jag vill att man inte ska behöva byta så ofta och vi ska göra om ett rum till krypin för mig kaninen för jag vill helst inte att det ska lukta så mycket har du märkt att det luktar när du hade det
#5: Det kommer nog lukta vilket du än använder om du inte byter det tillräckligt ofta
Ja fast jag har hört att Peewee ska absorberar lukt och eftersom det smulas sönder behöver man inte byta allt samtidigt
Är jag helt ute och cyklar eller har jag rätt
#7: du behöver ändå tömma den dagligen. Det som smulas sönder hamnar på botten genom silen, om jag förstått det rätt. Huruvida det absorberar doften eller ej kan jag inte svara på eftersom jag aldrig använt peewee. Maleficum kan nog svara på det 🙂
Toalett är typ papp-pellets. Jag "mockade" bajset och kisset med en liten spade så jag inte behövde slänga allt hela tiden
Okej luktade det då?
#11: Jag tyckte inte det men jag har inte jättebra luktsinne heller 😆 Det började lukta om jag inte tömde det tillräckligt ofta men det ska man ju göra i vilket fall som
Ja men jag har hört Att just papperspelles ska lukta rätt mycket
🙃
#13: Som sagt, jag har inte jättebra luktsinne men jag tyckte inte att det luktade. Däremot känner jag dofter inte så bra så jag kanske inte är rätt person att fråga
🆗
Nån Annan som har tips??
Nån som har erfarenhet av Peewee?
Eller nåt annat bra?
Eller vad man inte ska ha?
Ta det lite lugnt bara, ibland kan det ta några timmar tills man får ett svar och har man otur kan det ibland ta några dagar. Alla är inte inne på denna sidan hela tiden, rätt många är upptagna med saker i sina liv 🙂
Ja jag undrade bara ingen stress
🙃🐰
#18: Jag använde PeeWee till min senaste kanin. Tycker det funkade riktigt bra för oss. Plockade undan pluttarna så fort jag såg att det låg några där och passade då på att röra runt lite så allt spån som biltats när hon kissat åkte ner i nedre lådan (eftersom kaniner inte gräver som katter så åker det inte ner i undre lådan på samma sätt som för en katt).
Brukade ofta räcka med att jag tömde och skrubba undre lådan ungefär vart tredje dag (bara en kanin som använde en stor variant av peewee låda). Bajspluttarna plocka jag som sagt så fort jag såg att det låg några där.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Ok tack