Olika raser ihop?
Kan man ha en lejon huvud kanin med en dvärg vädur Mvh glove animal
Ja det går utmärkt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack
Frida
Kan man ha dom i en garderob och själv vara där mycket?
#5 Hur menar du med att ha i garderob?
Jo i ett litet rum
#7 Du måste ha dem där det finns fönster
Det finns ett litet fönster där det släpper in lite ljus och det finns en lampa
Sen ska vi nog lägga till lite mysbelysning
#9 Lampa täcker inte det, behöver komma in bra med ljus.
Och låter väldigt instängt
Du kan inte bara ta hem en kanin o ha i garderoben,dina föräldrar behöver ju vara okej medatt du skaffar en kanin och då får du köpa bur osv före kaninen.
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Jag ska inte ha min kanin bur och mina föräldrar är med på att jag ska skaffa kanin och det kanske tar ett halvår eller mer innan vi ska skaffa
Varför skulle du då ha den i garderoben.
Min kanin har en bur för de är en trygghets grej för henne o ha ett eget bo. Men hon är lös i lgh o är där jag är men jag har fått göra om hela hemmet. De är mycket som måste funka,inga sladdar eller hala ytor eller platser där den kan springa in o emellan
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Men det är mer som är vinden en garderob jag skrev fel fast alltså min katt det är på övervåningen vi ska vara där ofta
Mer som en vind
Går det bra
En kanin är väldigt krävande gällande tid o uppmärksamhet. Om du inte ger den uppmärksamhet när den vill,så kommer den äta ett hål genom golvet,o isf behöver du nog ha 2 st. För de är flockdjur o ska inte va ensamma längre perioder för de utveckla konstiga beteenden.jag har 1 och det är extremt mycket tid som går åt till henne dagligen plus hon är lös så hon är med mig hela tiden,förutom när jag handla el liknande då få hon va I sitt egna rum för annars biter hon sönder mattan,då hon inte vill va ensam. Så kanske du borde tänka på ett djur som inte behöver s0 mkt
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Vi ska ha två
Jag kommer göra den uppmärksamhet jättemycket uppmärksamhet
Ge den
Då låter de som ni behöver bygga så katterna inte kommer åt om ni är iväg o att ni bygger det anpassat för kaniner,för de kan komma ut,över o under de mesta asså
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Ja och mina föräldrar är med på det så det är ju de som har huvudansvaret
Och det är typ redan bestämt men jag undrar om jag kan få tips
Ja,jag hade aldrig valt o skaffa en kanin. Men så hittade jag en vädur förra året o hon är de bästa som hänt mig,trodde kaniner bets o va elaka men hon är så mysig,sover med mig varje natt o följer med överallt o hon förstör bara saker om jag lämnar henne i stora rummet o går iväg. Annars rör hon ingenting så jag hoppas du får fina kaniner,hade en granne som hade flera katter o kaniner ihop men jag hade nog heller aldrig chansat men de ska gå
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Okej tack
Jag kommer bara ha dom ihop när vi kolla på film och så och då är de ju under uppsikt hela tiden
Går det bra
Köp inte leksaker o massa dyra onödiga saker. Min kanin älska kartonger o toarullar. Allt som är köpt,de är inte lika roligt.
Skaffa billigt hö med bra kvalité ifrån stall om du har möjlighet,o ge så mkt hö som möjligt o så lite pellets osv. Kaniner ska inte äta mycket mer för o må bra,så morot osv som godis ska va ytterst sällan. Äppelgrenar kan va bra o ha en massa då de behöver för tänderna o återigen allt du kan ta ute som inte är farligt är perfekt
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Det kommer du märka om djuren fungerar ihop,du får träna dom så gott de går
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Jag tänkte göra egna leksaker hus my ställen fast kanske köpa lite . Hö tänkte jag köpa från en bonde vi har i närheten och vi känner den bonden det är pappas kusin
30 tack
Ja jag har nog rätt bra koll jag läser om kaniner jätte ofta flera timmar om dagen men tipsen jag jag hade velat att de som har kanin ger mig info för det är en annan sak att ha en kanin och läsa om dem och det vet ju jag och då tänkte jag att de som har kanin kan skriva ner lite erfarenheter här
Det förstår jag,mina tips? är: de kräver mycket uppmärksamhet,mer än vad jag trodde iaf. Samtidigt så fick min 6lingar och det gick hur bra som helst så sålänge man bara bryr sig om djuret så tror jag inte du behöver så mkt tips?. Typ min gillar inte flaska, hon slet bort den ifrån buren när den satt där. Nu ha hon skål ist o den kasta hon bara när den är djup rengjord,hon gillar inte nystädat o de tog ett tag för mig o fatta men nu "diskar" jag inte hennes vattenskål dagligen utan gör på annat sätt…sånt lär man sig med kaninen,så kan du grunderna så kommer de nog gå bra för dig,ser fram emot bilder på kaninerna
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Ok bra att veta
Är mayhem en fransk vädur det. Stod det i din presentation
Jag tror att hon är det, så jag säger det. Ett tag trodde människor att jag hittat en vild kanin så säger fransk vädur ist för o slippa kommentarerna🤣
Jag hade hampa mattor i början när hon o bebisarna bodde i bur,men de blir ganska geggigt fort o fattar inte hur man håller sånt "rent" annars går de åt ganska många såna mattor. Tycker spån funkar bäst men de är bara för jag inte testat annat,hon gillar de så vill inte krångla,hade problem med sköljmedel i början för hon gillade inte doften på tidigare medel o kissade i sängen men bytte o nu gör hon inte de längre,så de är mkt samtidigt lite o tänka på…hon visar om de är ngt som är fel,men sen ta de tid för mig o fatta som tex sköljmedel.
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Jag vill ha en dvärgkanin för jag tycker de är stora över 2 kg det är lite läskiga.
På vilket sätt blir hampamattor geggiga det ska väl vara bra
Och det blir svårt att ha spån i ett helt rum
Du har spån i buren va
Inte i hela huset 😜
Hahaha ja jag har i buren,jo för de kommer kissa o bajsa på hampa mattor o de blir geggigt. Vanliga mattor är en annan sak men man få ju träna dom rumsrena,mayhem är redan rumsren,förutom när hon är brunstig för då ska hon kissa på mig när jag sover av ngn störande anledning.sen springer hon inte så mkt bara när hon ska ut så ha vanliga mattor o halkskydd utanför buren o ställen där hon hoppar upp
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Ok jag kan inte skriva mer nu det var kul hej då. Vi kanske kan skriva imorgon igen
Vet inte riktigt vad Man ska skriva är ny
🙃
Putt
#48 Vad vill du veta mer?
Kanske vilka leksaker som är bra och vilka som inte är bra, vilken mat ni använder, och lite mer allmänt
- Redigerat 2025-03-11 19:15 av [GTBLovesAnimals]
#50: Gör egna leksaker av t ex toarullar och kartong, nu kanske det inte gäller alla kaniner men de kaniner jag känner föredrar hemmagjorda
- Redigerat 2025-03-11 19:21 av [Zefirka]
Ja jag tänker också att jag ska göra egna men har ni något tips? på egengjorda kanin leksaker av toa rullar jag jag vet att man kan lägga in pellets och vika in kanterna det brukar vara gillat. Men några fler förslag?
#52: testa att ta en toarulle och stoppa i toapapper i den. En kanin jag brukar vara kaninvakt åt gillar att dra ut pappret ur den, men alla kaniner tycker inte det är lika kul, den andra kaninen tycker inte det tex. En annan kul grej är att ta en låda av kartong och göra som ett hus. Klipp ut en ingång, fönster och så!
Tack