Kanin iFokus

Kanin

Läst 76 ggr
Filippaaxx
0

Parar sig?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!! Jag har två kaniner, en liten tjej, 9 månader och en pojk, 4 år. Hanen är kastrerad men ej honan, han har börjat rida på henne så otroligt mycket och rycker bort päls (dom är särade nu) från henne, är detta nått som kan försvinna när jag väl kastrerar henne? Kommer tyvärr ej ha möjlighet att kastrera henne förens i sommar ☹️
Vad kan detta bero på? Är det att hon ”luktar tjej” och han blir crazy? Typ att hon löper? Kan kaniner ens löpa???!! Eller är det bara dominans beteende?
Hon är i sån extremt låg rang så hon säger ju inte heller ifrån, hon bara kutar iväg :/

Hon medicineras nu, är det det han kanske känner av? Så att han typ vet att hon är i underläge och utnyttjar det?! Vill ju bara att dom ska kunna bo ihop för dom älskar verkligen varandra.. så hoppas att detta bara är tillfälligt så dom kan flytta ihop igen..

91Marran
0

En fråga i all välmening, varför kan du inte kastrera henne innan?

Mvh
Mig

Filippaaxx
0

#1: Har ingen i familjen som kan vara hemma med henne första tiden.. och sedan är den närmaste veterinären ungefär 1h ifrån oss, så känns bäst under sommarledigheten utifall att komplikationer uppkommer osv 😕

91Marran
0

#2: Aha, då förstår jag!

Mvh
Mig

Krullibull
1

Kastrerar veterinären kaniner under sommaren? Jag pratade kastrering med min veterinär (Evidensia) förra veckan och fick då höra att de inte bokar några kastreringar under sommaren.