Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 246 ggr
emmsaaan
0

Hur många honor.

Ber så mkt om ursäkt, tappade bort den andra tråden (om jag ens hade skrivit ngn? ^^)

Man kan ju ha två honor tillsammans i en bur, kan man ha tre stycken?

Kim-Lejon-Pelle
0

Det kan man nog. Jag har mina tre hanar ihop, så jag tror nog man skulle kunna ha tre honor ihop.

[Niike]
0

Alltså .. Det beror så mycket på individerna så det är svårt att säga sådär. Två honor, helst två systrar eller mamma & dotter, brukar funka bra. Dock vet jag inte hur det blir med en till .. Det kanske funkar, eller kanske inte:P

emmsaaan
0

Okej, för jag ska ju köpa teddyvädur sen i april & jag funderar på att köpa 2. Tänkte ifall att det skulle kunna gå att sätta ihop dom med min hona som jag har nu, men dom kanske nöjer sig med att få springa tsm.

RoSa-RoSeN
0

#1 funkar det med tre hanar ihop biter dom inte av varandra punkulorna måste dom inte vara kastrerad?

Trasdockaa
0

Med tillräckligt stor plats, om man kan formulera sig på det sättet, kommer alla kaniner överenns. Mindre plats = mer problem och bråk om platsen och man måste dominera varandra :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

emmsaaan
0

Okej, tack för svaren alla!

Ska försöka tjata till mig två "nya" kaniner, ifall att den ena inte skulle gå ihop med Uzza så behöver den inte bo själv. Då kanske man kan testa att sätta ihop dom, eller så får dom springa i hagen tsm om det skulle gå :) Då måste jag bygga en större bur…

Nathalieee
0

jag har 4 honor i en box,. såå ja det kan man, bara buren är till räkligt stor och såklart, att honorna är  sams x)