Allergisk mot hö.
Gjorde ett pricktest för ett tag sedan och den visade att jag är allergisk mot timotej som finns i hö.
Tror ni att man kan ha en innekanin även om man är allergisk mot hö? Det har gått bra då jag haft kaninerna ute, jag har inte märkt av något.
Det beror väll på hur stark din allergi är. Du bör väll inte sova i samma rum som kaninen finns åså. Och kanske ta ut kaninen från rummet när du kelar med den?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Vet inte, du kan ju testa att ha dem inne och känna hur du mår av det :)
Du kan ju prova lägga hö i ditt rum eller något, då mräker du ju om du reagerar på det :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Jag skulle tro att ju mer hö det är ju mer reagerar man.. (?)
Hade iaf bara tänkt försöka övertala mina föräldrar att ha en kanin inne till nästa vinter. Så det kanske inte blir så mycket hö.. Kanske kan testa ta in lite hö som ni sa ^^
man kan ta Tabletter, så de inte märks :) eller så får du ha en ute kanin (:
#5 onödigt att ta tabletter när jag kan ha de ute ^^
men skulle vilja prova ha en inne och vill ha ett bra argument för att mamma ska gå med på det.. Hon kommer säga "du är ju allergisk mot hö, då är det väl inte så bra?" typ.. humm..
putt!
någon som kommer på ett bra argument för det? ..
Vet inte, men lycka till!
Är själv allergisk mot hö.
Kan inte ha kanin inne.
Nyser hela dagarna och blir snorig, plus att det kliar i mina ögon.
Därför har jag mina kaniner ute, för att slippa det.
#9 hmm.. det lät inte så bra. Jag får hoppas att jag inte är så allergisk.. Märker du av det något ute?
#10: När jag håller på med höet, ex fyller på eller gör rent, då känner jag av det. Men så länge jag inte håller på med det, märker jag det inte alls.
Kan säkerligen bero på att det inte är lika koncentrerat och instängt som inne. =)
#11 ok, då är du nog mer allergisk än jag.. Jag har aldrig känt av det, hade ingen aning om att jag var allergisk mot det..
Jag hade Channie inne för något år sedan, det gick bra, men jag var tvungen att ta ut henne för att pappa reagerade.. Men det var ju ett tag sen, men jag vill testa ha en kanin inne, vi får se hur de går ^^
Vet inte, Lycka till!
hehe, först när jag läste rubriken så trodde jag att det stod: Allergisk möt snö. Jag ba: what??!! xD
#13; HAHAHA xD
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#13 haha xD
Hehe, skillade jag (A)
Det beror som sagt på hur stark allergi du har. Jag är allergisk mot pälsdjur o spån o sådär.. Men jag har 3 råttor, o 2 kaniner inne, det går jättebra, bara man städar Ordentligt. Men jag har inte så allvarlig allergi. Dock har jag astma men yeye ;D
#17 det låter ju bra! hoppas inte jag är mycket allergisk..
min sambo är allergisk emot gräs och hö. och pälsdjur.
vi har kaninen inne och han har inga problem alls.
dock är det ju jag som tar hand om allt som kallas hö, just för att inte starta nån reaktion på honom.
så du kan ju testa det ? att be någon annan ha hand om höbiten ?
Vet dock inte om mina föräldrar skulle gå med på att de tog hand om höbiten.. Men vi får se! tack för tipset iaf :)
Jag är på Skala 5 av 6 allergisk mot timotej, då jag är på gränsen till 6. Min allergi ökar med åren (som jag har testat) Men jag har "utsatts" mig själv mot hö, då jag har varit med kaniner i alla fall tre gånger i veckan under några år. Nu klarar jag att ha kanin men jag kan abslout inte städa buren själv, jag kan ta ut hö, halm m.m. men itne ta in, för det är då sem fladdrar runt i luften. Ens allergi går i perioder (så är det för alla). Oftast är perioderna efter när det är som "värst", så på sommaren har jag som mest(skit jobbigt), om man tar medicin hela tiden så märkar jag oftast inte av. Jag tycker att du (som har innekanin) ska börja ta medicin. Även om du inte märker av. För det hjälper dig i längden, om du väljer att fortsätta. Min kusin red, fast hon var allergisk mot hö, det slutade med att hon är nu jätteallergisk mot flera saker. Så var på säkra sidan och ta medicinen och fortsätta med kaniner så blir det nog inga problem.

Finns det inte sån dära alfakuber? Typ annan slags hö som inte är allergiframkallande.
#21 jag har inte mina kaniner inne nu, men jag har funderat på att ta in en av mina kaniner.. Om jag måste börja ta medicin är det ingen idé att jag tar in kaninen..
#22 Tror oxå det finns men har hört att kaniner inte ska äta utav det utan ska ha vanligt hö.. Men vet inte säkert.

Om du har höet i ett hönät kanske det blir bättre:D
Tror du det hjälper..? Man måste ju ändå sätta dit höet från påsen.. men jag vet inte ^^
Jag har sett sånna där kuber, finns typ 5 stycken i en påse som kostar typ 30kr. Och dom är inte stoa, och så ser dom hemska ut! :S.
Jag tycker du ska prova med att lägga hö i rummet då ska ha kanin. Och gå dit en gång om dagen och hålla på med höet. :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#26 kanske det ^^ mina föräldrar skulle verkligen undra vad jag höll på med då x)
men ska nog testa ta in hö så får vi se ^^
#27; DÅ svarar du: Dah? Ser ni inte Ernie?! Min kanin, han har färgen genomskinlig Zobel x)
Nej men du får väll förklara för dem :P. Att du vill testa din allergi :).
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jag funderar på att ta in en av mina kaniner till sommaren och se hur det går, med min allergi mot bla hö. Går det inte att ha kaninen inne då är det ju bara att ta ut henne igen. (När det är varmt ute.Går ju inte att testa så nu inte..) Jag klarar av att hålla på med höet ute, har inte märkt nåt alls. Så kanske har allergin blivit bättre! Jag hoppas det! Skulle tycka det vore så kul att kunna ha en kanin inne iaf!
Men förut har jag blivit jättedålig av hö.. Så man vet ju inte om det funkar att ha det inne nu heller.. Men ska nog testa till sommaren iaf! ;)
#28 haha, precis, jag har ju just skaffa en ny genomskinlig kanin, men han heter faktiskt Bert! ;)
#29 ja, man kan ju alltid testa på sommaren :)
jag ger mina kaniner 2 olika sortes hö en vanligt hö sedan ensilage som är höesilage den tycker dom är smarrigare det finns ju småbalar man kan köpa, men du kanske inte har så mycket djur som äter hö? För det ska inte stå längre än max 1v öppnad. Jag har ju ponnys och på gården ett gäng kor så jag kan variera maten lite. Vanlit hö dammar ju där med flyger det omkring sånt du inte tål. Kanske skulle du kunna vattna höet lite innan det borde ju hjälpa. Jag vet inte så mycket om just den allergin då jag lr ingen i familjen är drabbad.

#25, kan inte dina föräldrar göra det??

Jag är allergisk mot kanin och hö. Min lillebror har även astma och är allergisk mot djur. Så jag kan inte ha någon kanin inne..
Testa! Om det inte funkar så ta ut kaninen igen :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#31 Har "bara" 3 kaniner så det skulle vara för mycket.. Men tror inte det är bra med blött hö.
#32 nja.. vet inte om de skulle vilja ..
#33 tur att du kan ha kaniner ute iaf :)
#34 japp, det ska jag (om jag får
) :)