Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1243 ggr
Pinacoladas
0

Hur länge?

Hur länge ska honan vara hos hanen vid PARNING?

Många säger olika..

Pinacoladas
0

puttputt!!!

Feliciaa
0

vet tyvärr inte, men jag tror att dem inte nödvändigtsvis behöver vara med honan länge efter PARNING?
jag tror .

Pinacoladas
0

tack putt

Clariiz
0

Det beror väll på, han båda villiga går det ganska snabbt. Dock ska man låta dem para sig några gånger. ÄR ingen villig märks det, och då får man prova en annan dag :).

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

twinnie
0

Själv har jag fått höra att det inte alls är bra att låta honan flytta in hos hanen en längre tid, eftersom hon kan skada honom rejält när hon tröttnar på honom. Men att ha dem tillsammans i en Hage i kanske 1-2 timmar under uppsikt går alldeles utmärkt.

Clariiz
0

#5; Det har jag också hört^^

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Pinacoladas
0

men ska man ha dom där typ 1-2 timmar om dagen, isåfall hur många dagar? För vissa säger att honan ska bo hos hanen i typ 3 dagar och vissa har dom i hagar i typ 1 timme >.<

Pinacoladas
0

puttaputta

Pinacoladas
0

putt

sputtnick_plexus
0

#5: Det har jag också hört.

Jojsan
0

Man behöver inte ha dom med varandra i några dagar ifall man ser att parningen fullbordats några gånger. Det räcker med en dag men kanske i några timmar under uppsikt. Om de inte verkar vilja så får man helt enkelt pröva någon annan gång.

Pinacoladas
0

#11 Tack :D

Putt igen ;)

BlackTear
0

Jag hade en hona och lånad hane som inte ville para sig. De skadade inte varandra bara att honan var tokbrunstigt och klängde på hanen (det var alltså hanen som inte ville para sig)
Har inte varit med om förut att en hane avstår från att para sig, så fick rådet från ett gäng erfarna uppfödare att flytta in kaninerna i en bur. De bodde tillsammans i sju dagar och ingen kom till skada, tyvärr blev det dock inga ungar.

Pinacoladas
0

putt igen, och tack för svaret :)

Pinacoladas
0

putta

sputtnick_plexus
0

puttar upp tråden :)

Pinacoladas
0

haha ja me, putt :)

Trasdockaa
0

Jag sätter aldrig ihop mina honor och hanar, utan de får gå tillsammns i en ny Hage som jag sätter ihop på ett ställe i trädgården där ingen varit inne, stoppar in med saker där de kan komma undan från varandra vid bråk etc och sedan sätter jag först ner hanen och sedan honan. Sedan lämnar jag aldirg dem, man ser snabbt om honan är intresserad eller inte. Därför rekomenderar jag att se till att para en vacker dag ^^,  Vissa honor är rätt ordentligt lömska, har varit med om honor som sittut och slickat hanen tillgivet på huvudet när de suttit tillsammans i samma bur och sedan morgonen efter hade han ett stor jack i ena kulan, så det blev in till vetten för att ta bort båda kulorna istället. Inte direkt något man vill på en fin avelskanin. Har sett en hel del äckliga bilder på kanin-net, speciellt de från pippiadolfs på inte allt för vackra sår på hanen. Så uppsikt och försiktighet och läs kaninerna noga är mina råd :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Pinacoladas
0

Jo det är så jag menar :) Jag menade inte att sätta dom i samma bur.  Tack så mkt Trasdocka :D

putt

Pinacoladas
0

putt igen :) Vill ha så många svar som möjligt :D

Trasdockaa
0

#19 Nemas problemas! :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)