Kanin iFokus

Kanin

Läst 48 ggr
Filippaaxx
1

Ihoppsättning

Hejjj! Så jag skulle behöva lite hjälp att ta mig vidare i mina kaniners ihoppsättning… min älsta kanin Willy (en kastrerad hane på 3 år) verkar starkt ogilla min nya lilla tjej Fideli (en hona på snart 7 månader,, har haft henne i snart 1 och en halv månad). Just nu bor Willy fritt på mitt rum, han har större delen av tiden även möjlighet till resterande lägenhet men han föredrar mitt rum. Fideli bor i en bur/hage i mitt rum så som har möjlighet att nosa genom galler men även vara ifrån varann. När dom får hoppa tillsammans är dom i en yta där ingen av dom har revir, men Willy är verkligen elak mot henne. Han naffsar henne konstant, naffsar speciellt på sidan och runt ögonen?! Är så rädd när han naffsar vid ögonen, tänker om han råkar bita henne i ögat?? Jag är självklart medveten om att dom kan vara ganska hårda mot varandra när man sätter ihop, men är ganska ny med sånt..

Kan detta bero på att Willy nyligen förlorade sin kompis?
Ho fick åka akut till veteriunären och somna in, vi adopterade Fideli bara nån vecka senare då han verkade så ändrad i humöret när hon gick bort.

Asså när han och hans andra kompis skulle sättas ihop så gick det till såhär:
Hon bodde i bur/hage, han var fri, kan lyckades ta sig in till henne på eftermiddagen, när jag kom in på rummet så låg dom och putsade varandra och bara myste.. så stor skillnad
Dom var som "soulmates" haha, alltså allt det hände på kanske 15 min om ens det, sen var dom oskiljbara.. Så kan det beroi på att han "sörjer" henne? Eller att han inte orkar med en livlig liten "bebiiis" (Vet att hon gills som vuxen men hon kommer alltid vara min bebiiiis), eller går det bara till så? Kommer det gå över tror ni??

Dela gärna med er om era erfarenheter om ihoppsättning, känner mig ganska hjälplös, vill juu bara att allt ka gå bra, älskar ju dom så galet mycket och jag vet att dom skulle bli så bra vänner då deras personligheter skulle matcha såå bra.

Ber om ursäkt om texten är oklar, eller om jag stavat fel etc, men sammanfattningsvis undrar jag bara hur ihoppsättningar brukar fungera..

Tack på förhand och ha en trevig helg allesammans! :)