Plötsligt dödsfall
I förrgår hittade jag en av mina död. Det var verkligen en chock för mig, då jag inte hade märkt innan på dagen att han mådde dåligt, inte något tydligt tecken iallafall. Jag köpte honom för ungefär en månad sen och enda sen dess har han varit en väldigt lugn kanin. En annan sak vi märkte var att han väldigt sällan åt hö. Allt annat åt han, men hö vet jag inte om vi såg honom äta någon gång. Självklart kan det ju varit så att han bara inte var så förtjust i just den sorten, men kan det varit så att det hört ihop med någon sjukdom han kanske hade (eller problem med tänderna) som var orsaken till att han dog? Eller vad tror ni att dödsorsaken var? Han var inte vaccinerad, så kan tillexempel varit gulsot… men det hoppas jag VERKLIGEN inte. Har nämligen min ena kanin kvar (som bodde med honom) och skulle hon också dö skulle jag blivit förkrossad! Hur lång tid behöver det gå innan jag vet säkert att han inte dog av något som kan smitta även min andra kanin? Och vad är bäst att göra nu? Min kanin som är kvar ska absolut få en ny kompis, men hur länge ska vi vänta innan vi skaffar en ny?
Supertacksam för svar!
Det absolut bästa om du vill veta säkert är att ringa vet för att göra obduktion.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#1: Har redan begravt honom och så.
Då kan du inte göra mer än att avvakta. Eller ta andra kaninen till vet och se om de kan testa för saker som din kanin skulle ha kunnat ge henne.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Min kanin ena kanin hann jag bara ha i 2 månader, hon blev alltså bara 4 mån. Hon hade ett medfött hjärtfel som gjorde att hjärtat stannade, vi åkte in med henne till veterinären så att de kunde göra en objuktion och kremera henne.
Om någon sårar dig tar det 43 muskler för dig att göra en sårad grimas men bara 4 för att slå till den jäveln! Stå upp för dig själv och ta ingen skit;)