Kanin iFokus

Kanin

Etikettnamnförslag
Läst 936 ggr
Feliciaa
0

Namn.

Vad heter eran kanin och varför heter den så?

:)

Feliciaa
0

Mulle heter som han heter för att min lillasyrra föreslog det och jag tyckte att det var jättegulligt :)

Lippo
0

Jag valde mellan Star, smultron (?), Colan när jag skulle välja namn åt Lippo men sedan kom jag på "Calippo"- glassen och så tyckte jag Lippo skulle passa bra :)
Molly hette Daisy när jag köpte henne men tyckte Molly var enklare tyckte hon såg mer ut som en Molly :)

ciss
0

Ytterstforsens Engla Escada: Fanny döpte sin hona till Embla och våra kaniners namn skulle börja på samma bokstav hade vi bestämt. Sökte omkring & hittade Engla. Tyckte att det passade jättebra på henne, :)

Escalone Jackpot av Ytterstforsens: Kallas till vardags Essy. Velade mellan Tindra & Essy och det fick bli Essy. Jag satt & var lite okoncentrerad (som alltid) på spanskalektionen & skrev ett "s" i min bok. Det uttallas ju "Ess". Då kom jag på Essy, tänkte "bingo, jackpot!". Ville ha ett längre namn & det fick bli Escalone Jackpot helt enkelt.

Freja av Ytterstforsens: Syskonen heter Liam, Isak, Hugo, Essy & Tyra. Ville ha ett kort & bra namn som passade på henne och liksom hörde ihop med de andra namnen. Har alltid tyckt att Freja är ett jättefint namn & hon passade så bra i det :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

myriis
0

Roxy - Eh.. Först döptes hon typ efter "Roxette" men jag orkade inte ropa hela så det blev Roxy.. (:

Candy - Haha, jag tyckte hon var så söt men ville inte döpa henne till "Suger" så då blev det "Candy" x)

Expo - Han kallades Expo när jag köpte honom..

Flame - Hans hela namn är "Close to the Flame" så det blev Flame.. :P

Chevy - Tyckte att Chevy var gulligt ^^

galaxens
0

Titti - Vet inte varför jag valde det namnet men tyckte hon passade som en Titti

Linus- Han kallades Linus när jag köpte honom

Nina- Hette något kånstigt dubbel namn när jag köpte henne som unge (10 veckor) och lysstnade inte på det namnet då så jag tog Nina i stället. Tycket hon passade så bra som en Nina.

Lina- Passar bra som en Lina, för hon är så liten och söt <:

senna
0

Make My Day - ville ha ett långt namn till henne, då jag gillar långa namn. Först skulle hon heta Yesterday Rose, men jag var inte riktigt fast på det namnet. På en lektion såg jag att jag hade skrivit "make my day" på en skrivbok, och då blev jag fast. Till vardag kallas hon Mira. :)

Ronja - Jag hade tingat en kanin och behövde ett namn till henne. När jag sökte runt på internet hittade jag namnet Ronja och fastnade för det.

Lille skutt - Efter att jag vart och tingat honom behövde jag ju självklart ett namn, så jag letade och hittade "lille skutt" , jag var fast! ^^

Calico
0

Lotus - Jag tyckte namnet var fint och passade på henne.

Russin - Han var minst i en kull på 7 ungar och var hur skrynklig som helst. Mamma började kalla honom Russin eftersom han var skrynklig som ett och sedan fick han fortsätta heta det.

Jolly Roger - Med tanke på vilken buse han var som liten så var det självklart att döpa honom efter piraternas flagga. Men vi säger bara Jolly.

Lakrits - Vi kallade henne det när hon var liten eftersom hon var den enda svarta ungen i kullen och sedan ville min lilla kusin att hon skulle få fortsätta heta Lakrits.

Alecs - Jag fick henne från min kompis som inte kunde ha henne kvar. Och jag har ingen aning om hur hon kom på namnet Alecs.

/Matilda

Majsbecka
0

Leona heter egentligen Goldens Leone, men jag tyckte att Leone inte riktigt var ett namn så hon fick heta Leona ^^,

Clariiz
0

Lollipop, Vet inte hur det kom sig? Jag tyckte det var gullit så det bara blev så xD

Ping Pong, Jadu.. Det passade på henne :P. I början blev hon kallad typ, Tick Tack, Ding Dong och massa annat innan folk lärde sig namnet^^

Molle, Heter ju egentligen PippiAdolf's Blue Moon, Jag orkade ju inte säga hela det, och i bilen på väg hem ploppade molle upp och så blev det :')

Rutan, Hon heter ju egentligen PippiAdolf's Super Rutan, så namnet var ju givet^^ Rutan..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

felicia93
0

LEVIS - jag hade letat så länge efter en aveshane och plötsligt ringde en uppfödare att han tänkte sälja en till mig och just den dagen hade min kompis på sig ett par levis jeans.

ODD MOLLY - väldigt ovanligt namn. jag tänkte mest att jag skulle fortsätta min samling märkes kläder. så jag valde mitt favorit märke. Dessutom är molly faktsit lite anorlunda. men väldigt väldigt vacker.

KANINBEBISARNA- kommer att heta namn på märkes kläder. Replay & Ckrocker som pojknamn & fornarina , filippa K är ju självklara tjejnamn.

balelettan
0

Regnbågens Bacco heter min….. Uppfödaren döpte honom och jag tycker att Bacco är ganska fint så jag kallar honom för det .

[mangaa]
0

TrampeCharlie . Trampe het han redan när jag fick han av min bästis Cecilie , Men det är för att han trampar jättemycke .. men så heter typ alla kaniner i Norge Trampe , så jag gav han dubbelnamn , TrampeCharlie <3

annie_jaag
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kanin Zotiz heter Zotiz för han var lite svar/sotförgad när vi köpte han men nu börjar han bli vit..vinter päls.

Bilden är på han den dagen jagh fick honom..ca 8 veckor..

ciss
0

Engla Escada: Kompisen döpte sin kanin till Embla & då fick min lilltjej heta Engla. Hon passade i det så bra. Escada lade jag till för att jag tycker att det är snyggt och passade till  namnet, annars blev det så kort :)

Escalone Jackpot: Escalone är hur fint som helst tycker jag.  Först hette hon Tindra, men sedan kom jag på Essy & ville ha något längre. Eftersom att Engla hade dubbelnamn lade jag till Jackpot :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Dior_94
0

#14: Du har redan svartat #3. :)

alexis
0

Mina kaniner heter Sonya Isabelle (för att det är fint) och

Bau Ninh (efter min bästis släktingar - för att det var coolt)

Em--ma
0

Wilma heter min kanin det var min kusin vi köpte henne ifrån så  det var därför :)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Feliciaa
0

#15 haha x)

Jennie104
0

Snowflakes Japposhine

Ibörjan Hette Hon JAPPO jag hadde en vän på habbo som hette Jappo! Då fick Jappo heta Jappo för Jappo såg ut som en Jappo, Sen fick hon heta Snöflingans Jappo, men det tyckte jag var töntigt. Sen kom jag bara på Japposhine å Snowflakes