Kanin iFokus

Kanin

Läst 187 ggr
Regina123
0

Sjuk kanin?

Hej, jag har en kastrerad dvärgvädurs hona på fyra år, hon har inte jätte mycket energi men hon kommer alltid fram för att hälsa när man kommer ut till buren.
Nu har hon suttit inne i ett hörn av buren hela dagen och bara vänt lite på sig ibland. Och nu nyss när jag gav kaninerna pellets brydde hon sig inte alls om den och hon brukar ”glufsa” i sig pellets. Så nu undrar jag vad det kan bero på, kan hon vara sjuk?

Uppkatten
1

Självklart kan hon vara det. Du behöver kontakta en kaninkunnig veterinär för rådgivning och hjälp.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

𝔏𝔒𝔙𝔄
1

Om hon sitter still och inte äter kan det vara förstoppning.

”Hästen är både din bästa vän och din största utmaning - det är därför bandet blir så starkt.”

Regina123
2

#2 Ja, men jag har läst lite om förstoppning nu och det kan säkert vara det så jag ska ta och ringa veterinär. Tack för svar 😊

BamseLepusM
0

Ja, kontata exotiskveterinär.

Om någon sårar dig tar det 43 muskler för dig att göra en sårad grimas men bara 4 för att slå till den jäveln! Stå upp för dig själv och ta ingen skit;)

Regina123
2

#0: Nu har hon börjat att äta och skutta runt, inte som vanligt men mycket bättre 😊

𝔏𝔒𝔙𝔄
1

Vad skönt 😊

”Hästen är både din bästa vän och din största utmaning - det är därför bandet blir så starkt.”