Förstoppning?
Hej! Jag behöver tips? och råd.
Min lilla kille på drygt 1 år bestämde sig i morse för att inte vilja äta eller dricka. Vanligtvis blir han superglad när man kommer och skuttar genast med för att hämta hans frukost. Men imorse låg han bara stilla, kände inte alls igen honom.
Ringde då till veterinär för att få råd och hon sa vi skulle stödmata honom med critical care för att se ifall han mår bättre. Yrat runt istan för att hitta, men tyvärr slutsålt överallt. Mosade istället en banan chips blandade med vatten för att mata han med genom en spruta samt masserar hans mage varje timma. Fått i honom lite under dagen och han verkar något piggare. Dock ligger han fortfarande mycket mer still än vanligt.
Tillslut kom det äntligen lite avföring, men den såg inte ut som vanligt utan var mycket lösare. Brukar det vara så när en förstoppning släpper? Eller är de ytterligare ett symptom på att något är fel.
Jag kommer åka in med honom imorgon ifall hans aptit inte kommer tillbaka. Men är så orolig för honom. Någon som varit med om samma?
- Redigerat 2024-08-13 17:14 av Challebunny
Äter han inte och magen inte verkar funka så blir det fort akut så skulle rekommendera att åka in redan idag och inte vänta tills imorgon.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#1: Håller med dig!
Det kan snabbt bli värre. Försök åk in ikväll om du har något "nattöppet" inom rimligt avstånd.
Mvh
Mig