Amputera benet??
Hej!!
Det är så att min kanin lyckats bryta benet, detta skedde för ca 4 veckor sedan. Vi var på återbesök idag och ingen förbättring alls har hänt, hon har även ett sår på det benet som inte heller läker- detta kan tydligen leda till att såret/bakterier sprids (vet inte hur sånt funkar men det är infon vi fick av veterinären)
Just nu är valen att fortsätta med endast bandage (De vi gjort i en månads tid nu utan framgång…), amputera benet eller avliva..
Känns ganska brutalt att amputera.. nån som har kanin med amputerat framben? Känns som att det är svårt att leva med bara en framtass? Hur ska hon kunna puttsa och gräva etc??
Hon är liksom 1,5 år, hon är så liten å har ett helt liv att leva…
Hur ska jag tänka? Vill ju inte ha henne kvar för "min egen skull", vill att hon ska kunna leva som en kanin ska leva, springa, skutta, gräva, hoppa…
Måste verkligen göra ett val snarast… Är verkligen i behov av att kunna diskutera pros och cons.. är en fattig 18 åring som går i skolan.. mina föräldrar hjälper till med kostnader MEN hon är inte försäkrad (vilket vi var bombsäkra på att hon var så ni behöver inte skriva nått om det) så allt blir ju sååå dyrt, har ingen att diskutera kanin saker med då jag är den ända med stort brinnande kaninintresse i familjen
Om du använder engelska sökord när du googlar så verkar det finnas en del information att ta del av på nätet.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Jag hade avlivat. Du har verkligen gjort allt du kunnat.
En kanin ska inte behöva ha 3 ben.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering