Kanin iFokus

Kanin

Läst 68 ggr
BamseLepusM
0

Tips mot mygg?

Hejsan!
På tisdag ska min familj och jag åka upp till Dalarna. Vi misstänker att min hona kanske är dräktig och därför funderar vi på att ta med henne och den andra kaninen dit. Vi vet inte exakt när/om parningen råkade ske, därför vill vi ha henne under uppsikt. Problemet är bara att mina kaniner inte är vaccinerade mot RHD1, RHD2 eller kaninpest(myxomatos). De skulle ha blivit det i söndags den 16 juni, men det blev inställt. Och där uppe är det ju rätt mycket mygg. Alternativet är ju att bara låta de vara inomhus i stugan, men jag är rädd att det kommer någon minivampyr ändå. Vad kan jag göra?

Om någon sårar dig tar det 43 muskler för dig att göra en sårad grimas men bara 4 för att slå till den jäveln! Stå upp för dig själv och ta ingen skit;)

Fridaaaa
5

Rekommenderar inte att flytta på en dräktig hona. Bättre med kaninvakt i så fall.
De sjukdomar du skriver är inte bara via mygg utan via dig, andra människor, mm. Så enbart skydd mot mygg kommer dock inte hjälpa.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maleficum
4

Är hon dräktig bör hon inte flyttas (och får heller inte flyttas, enligt lag, för när födseln plus att hon och ungarna inte kommer få flyttas en tid efter födseln).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

BamseLepusM
1

Tack, vi kommer inte ta med henne. A, det där att det var olagligt hade jag missat, tack för info:)

Om någon sårar dig tar det 43 muskler för dig att göra en sårad grimas men bara 4 för att slå till den jäveln! Stå upp för dig själv och ta ingen skit;)