Kanin iFokus

Kanin

Etikettkanin
Läst 51 ggr
honing
0

Försäkring

Jag har nyligen skaffat en "kaninunge" (5 månader) och funderar på vilken försäkring man ska skaffa. Jag har tidigare aldrig försäkrat en kanin, och det verkar svårare att hitta försäkringsbolag för kaniner än till hästar och hundar. De jag har hittat är agria och sveland. Personligen har jag dålig erfarenhet av agria, och vet inget om sveland. Har ni tips? på bra försäkringar?

Fridaaaa
1

Finns bara agria och sveland tyvärr

Jag rekommenderar sveland

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maleficum
1

När jag skulle försäkra min nuvarande kanin valde jag Agria för att dem hade längre självriskperiod men nu verkar Svelanda ökat sin självriskperiod så de längre självriskperiod än Agria (plus att Svelanda har upp till 30000 kr försäkringsbelopp numera om man vill ha det).

I Agrias ingår receptbelagda mediciner i kaninförsäkring (iaf när jag tecknade min) upp till 1500kr (per år), verkar inte ingå i Svelanda. Praktiskt om man som jag fått en kanin som behöver livslång metacam behandling.

Jag har personligen inte haft problem med Agria och när jag valde var de snäppet bättre men i dagsläget hade jag nog valt Svelanda istället (men ingen ide att byta nu för min del eftersom jag har en sjuk kanin).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu