Delar
jag har ju två kaninungar (syskon) i samma bur.
de delar på matskål o vattenflaska, tycker ni det är
bra eller dåligt?
Är det inte bra om dem har varsin? Det hade våra när de bodde ihop. ;)

Jag tycker att det är bra :) Jag tror iaf inte att dom stör sig på att dela matskål. Men om du ser nått tecken på att dom börjar irritera sig på de så måste ju dom ha varsin :)
Det tror jag inte är någon fara :P. Ser du att dom börjar bråka så får du väll stoppa in en till :).
När 2 av mina niner bodde inne (syskon i samma bur) satt båda och drack SAMTIDIGT ur deras vattenflaska :P. Så det blev lite hångel samtdigt^^
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

änså länge har dem inte bråkat :)
#3 haha vad sött :P mina äter ur skålen samtidigt :P
#4; Dom två är lite konstiga^^ De ska alltid göra allt samtidigt. Dvs. drcika, äta, leka, bajsa. De brunstar samtidigt också^^.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#5 haha :D jag har ju inte haft mina länge alls :P
har haft dem i 5 dagar nu, så dem e ju inte riktigt
tama oså ihellert :P

Om dom är små tror jag det går fint :) Men kankse måste ha varsin matskål när dom blir äldre och skall vissa vem som är bäst typ ;P

Jag har varsin matskål till Engla & Essy, men dom delar vattenskål.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#7 dem är 9veckor bara :P än så länge funkar det iaf :)
fast det blir lite problem när båda vill äta ur matskålen samtidigt, men så vitt jag vet så får ju båda mat ändå :P

om de ska ha olika mycket pellets. t.ex 1dl var så kannske den ena kaninen äter upp den anndras så den ena blir tjock och den andra smal:P så då kannske man borde låta dom ha en skål var.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Honor eller hanar? Är båda i bra hull, ingen som blir bortputtad från maten?
#10: Du tror inte risken är stor att den som är hungrig äter upp ur ena skålen och sedan går till andra skålen och äter också? :) Tror inte att det fungerar att de dom olika mycket i varsin skål om båda står i samma bur. Den som är hungrig äter nog av den skål som är närmast :)
Om båda äter och båda får i sig mat och även vatten så är det nog inga problem! Molle och Leah har alltid delat :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#11: båda är honor :) de är syskon.
ingen blir bortputtad så vitt jag vet,
och dem verkar inte magra eller så