Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 53 ggr
BamseLepusM
0

Tips om kaninuppgödning

Hejsan!
Jag skulle vilja få lite extra tips? på uppfödning av kaniner, har redan läst på allt jag kan men ändå. Jag har köpt honan Teckla som jag ska para med hanen, parningen kommer att ske till sensommaren. Båda har ett gott temperament. Detta blir då den första kullen och vi vill liksom testa hur det är o om det blir för jobbigt t ex att ungarna typ aldrig blir sålda kommer vi inte att fortsätta:)

Jag vill bara ha trevliga svar tack!

En fråga är när man har börjat ge pellets till kaninungarna, hur ska jag då göra med Teckla? Hon kommer ju öta upp all pellets då🙈

Om någon sårar dig tar det 43 muskler för dig att göra en sårad grimas men bara 4 för att slå till den jäveln! Stå upp för dig själv och ta ingen skit;)

UlrikaD
2

Jag ser att du skrev bara trevliga svar. Och det kan jag förstå.
Jag vill bara flika in att det svämmar över av kaniner som söker nya hem nu. Smådjurschansen blir bombarderade. Blocket svämmar över. Omplaceringssidorna på nätet är sida upp och sida ner med kaniner som söker nya hem.
Så det finns ett väldigt stort överskott just nu. Bara en liten tanke, inget otrevligt.

flocken
5

Avla inte fram mer kaniner.
Jag driver omplaceringshem och går på knäna.
Nu har även uppfödare börjat höra av sig då de inte får sina kaniner sålda.. Men fortsätter ta kullar.
Nej, ta ditt ansvar. Inga kullar

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Undertaker]
1

#0, tycker det är bäst om du lyssnar på Flocken (#2) och även det alla andra här kommer att svara. Det finns mer än nog kaniner, det behövs inte fler. Visst, ungar är söta och det är häftigt att se liv växa fram men det är inte värt det. Det finns så många underbara kaniner som behöver ett bra hem.
Du får kolla in Flockens inlägg här så ser du dels vad för charmiga omplaceringar man kan hitta men även hur stort problemet med att så många tar kullar/avlar är.

flocken
0

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Forumet för dig som älskar kaniner! Här kan du lära dig om avel, kaninraser, föda, hoppning, skötsel, genetik och massa mer. Det spelar ingen roll om du har kanin, har haft kanin, funderar på att skaffa eller inte ens sett en kanin! Alla är välkomna att fråga och diskutera i vårat forum. Välkommen!