Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 424 ggr
Clariiz
0

Bur beslutsångest :P

Nu kan jag inte bestämma mig riktigt hur jag ska göra.. Jag får räkna med att få hem 3 kaniner nu på Lördag och har inte bestämmt hur jag ska göra med burarna än :P.

Rutan ska nog bo kvar där hon bor. Så henne behöver jag inte bry mig så mycket om..

Jag funderar på om Molle och de andra hanen ska få bo i inneburarna som får stå i uthuset. Ping Pong och Lollipop i stora boxen, Azka i Molles gamla bur och den andra honan i Svarta uteburen (som jag typ får lägga pressänging över eller något^^.

Eller.. Så får Ping Pong och Lollipop helt enkelt flytta ut i deras rast/sommar Hage. Den är väldigt stor, och är hel nätad. + Att de har tak på en del av den, hus och även vindtätt skydd på en sida också.. Sen får Molle och den andra hanen bo i inneburarna som jag ställer i Ping Pong och Lollipops box. Och Azka får bo i Molles bur, Rutan i sin bur. Och den andra honan får bo i Ping Pong och Lollipops box. Dvs. dela av från där inneburarna stå.

Eller så gör jag som ovanstående förlsag, fast pojkarna får bor i uthuset, och den andra honan får bo i ping Pong och Lollipops box.

Vad tycker ni? Detta är ju bara tillfälligt^^ Eller ja tills typ i Mars/April då samtliga kaniner ska flytta ut i hagarna och jag ska bygga om i kaninhuset så alla får egan fack där inne^^.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Mysofi
0

putt :)

twinnie
0

Om du inte har tillräckligt med ordentliga vinterbonade burar tycker inte jag att du ska ta hem så många kaniner på en och samma gång. Att bo i en Hage utan golv på vintern är inte alls bra. Kaninerna blir ju blöta om tassarna och det fryser ju till is över natten sen. Varför inte vänta tills du har ordentliga burar klara?

[Quellii]
0

Funderar lite över det som twinnie skrev.. Har dom någon upphöjd bodel i hagen? Annars är det inte så lyckat att ha dom där dygnet runt.

[Niike]
0

Har du alltså 1 bur till Molle, 1 till Rutan och 1 box till PingPong och Lollipop? Samt två inneburar? Eller har jag fattat fel?;)

Clariiz
0

Jag har 2 inneburar (som kommer stå i uthuset) en box till Molle, en till Ping Pong och Lollipop och en till Rutan. + en Svart utebur på ben.

Att flytta ut Ping Pong och Lollipop tror jag inte jag vill :P. Visst har dom upphöjt hus åså men ja :P.

En annan plan till dem är att de får bo i hönsgården. Ska ända fixa det åt dom till våren. Då får de både en stor gård + tillgång till ett stort hus att vara i.

Fast jag tror jag bestämmt mig. Hanarna i inneburarna Azka i Molles och den andra honan i svarta uteburen. Om jag nu inte fixar hnsgården åt Ping Pong och Lollipop.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jojsan
0

Jag fattar inte så mycket, så många burar att hålla reda på, svårt att förstå när man inte sett det… är ganska trögis idag oxå ^^

men det blir säkert bra :)

Clariiz
0

#6; haha :P. Jo det är rörigt för mig med :P. Fast jag har bestämmt mig nu :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jojsan
0

#7 ok så bra ;)