Börja höra dåligt?
Ganska konstig fråga!
Min kanin Fraze har börjat bli gammal och jag tror han har börjat se och höra dåligt. Men jag är inte säker på det men är det någon som vet hur man kan se det för jag vill inte fara till nån vetriner och kolla i onödan så det skulle vara bra att om någon vet :P

Hmm, du kanske kan göra ljud som han aldrig hört förut och se om han reagerar? t.ex plinga, sätta på nån mobilsignal m.m.
vet inte om det fungerar xd
Så länge det inte påverkar hans sätt att leva till det sämre, så skulle jag låta det vara.
Vi misstänker starkt att föräldrarnas hona är döv.
När vi kommer och ska hälsa på henne brukar vi prata med henne, så hon inte blir överraskad.
Men varje gång så rycker hon till ändå.
Ibland kan vi stå precis vid buren och nästan skrika, utan reaktion.
Enda gången hon inte blir rädd, är när hon ser oss komma.
Även när pappa kommer med gräsklipparen, eller skälliga hundar går förbi, så verkar hon inte alls höra det.
Det enda hon reagerar på är att det är någon som går förbi (= någon som kan kela med henne).
Jag har haft en kaninhona som började höra dåligt. Hon var ute i uteburen och mamma kom och gick på gräset för att ta in henne så det hördes inte så mycket heller .. Och då blev honan så rädd när hon plötsligt fick syn på mamma att hon sprang rakt fram, in i nätet och bröt nacken :'/ <3

#3 Så hemskt! ):
#4 Ja, verkligen.. :'/ Det var världen snällaste kanin också, så det var väldigt tråkigt:(