Kanin iFokus

Kanin

Läst 61 ggr
Hermes&Vilda
0

Flytta in kaninerna

Jag har i nuläget 2 utekaniner som jag vill flytta in till mitt rum. Men grejen är då att de är vinter nu och då får de vinterpäls (som alla vet :p). Det gör att jag alltså inte kan ta in dem nu och jag undrar när jag kan börja ta in dem i huset och vänja dem. Vilka temperatur skillnader klara dem? Jag har hört allt mellan 10-20 grader, men också ungefär vilken månad då. Jag undrar även hur ni gör som har kaninerna inne med till exempel sladdar då. Tack :)!

Maleficum
2

Skulle säga att det beror på flera faktorer, vart i landet du bor (alltså hur kallt är det utomhus), hur svalt du kan (och är villig) att ha det i ditt rum i början (jag har tex mellan 13-15 grader i mitt sovrum vintertid för att kunna sova ordentligt).

Är det inte superkallt ute och du kan tänka dig att ha lite svalare inne (speciellt i början) så kan det gå bra men se till att de har möjlighet att svalka sig som att ge gott om friskt vatten (de lär dricka mer än vanligt och också kissa mer) och försök att få till sval plats att ligga på (tex ha gräv låda med fuktig jord, ha stenplattor de kan ligga på). Sen var beredd att hjälpa dem med fällningen och borsta dagligen.

Sladdar är gömda eller skyddade på något vis (de flesta av mina sladdar har jag dragit längst med taket istället för golvet tex). Har även hägnat in områden jag inte vill att kaninen ska komma åt.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Hermes&Vilda
0

#1 Tack, då vet jag. Tänker att jag kanske flyttar in dem i februari/mars och vänjer dem.