Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 7617 ggr
Moonstrike
3

Tjejmiddag

Det här har ingenting med kaniner att göra…

I helgen ska jag ha tjejmiddag och skulle vilja ha lite tips? på bra aktiviteter. Vi blir 8 tjejer som är 13-15(16?) år. Det kan va både ute- och inomhusaktiviteter.

Ett tips? på en bra tjejfilm/komedi/annan bra film (gärna så att man blir lite "flummig" av den) skulle va kul också :)

Så, ni skulle va jätteshyssta om ni kunde tipsa om nånting, för jag har inte så jättemkt tid att planera eftersom att jag har en massa andra saker på g just nu :S

Tack på förhand!! :P

SagaoAlfred
0

Vi brukar spela sällskapsspel.
Favoriterna är Alias och Med andra ord. Vi kan skratta så tårarna sprutar, det är så himla roligt.
Så ifall någon har dem, eller om ni kan låna, så spela spel! :)

Annars om ni har playstation så är Singstar väldigt roligt!
Hms.. det är vad jag kan komma på just nu iaf! ^^

Tina-A
0

Tabu och Team Talk är ju bara fööör underbart roliga sällskapsspel som man verkligen dör av skratt när man spelar ^^

Film: Hot chick

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
1

En annan rolig grej är att göra egen bordsplacering, men dom ska själva gissa vart dom ska sitta!

Du skriver små lappar och lägger på tallriken/vid tallriken/på stolen/på bordet där det står saker om personen som ska sitta där.. Till exempel:

Den här personen är väldigt morgontrött
Den här personen gick jag på samma dagis som
Den här personen kan massa roliga skämt
Den här personen är 2 år äldre än personen som sitter till höger
Den här personen är vig
Den här personen har jag känt i 6 år

osv osv osv.. Skriv namnet på rätt person som ska sitta där på baksidan på lappen, eller någonstans där det inte syns, och sen be alla att sätta sig på "rätt" plats och när alla sitter ner får dom vända på lappen. Dom som satt sig på fel plats upptäcker det genom att de inte ser sina egna namn. De ställer då tillbaka lapparna och sen får de resa sig och försöka igen :P

Och tillslut hamnar alla rätt ^^

Keligast
0

film: hotchick =) är asbra kollar jag och mina kompisar alltid på!!

Moonstrike
0

Tack för tipsen :) Ska nog använda den där med bordsplacering ;) Har tyvärr inte några utav dom där andra spelen, men har några själv som jag tänkte ha med.

Hot chick hade jag förra gången jag hade tjejmiddag xD haha, tänk att man valde rätt film då ;) så då kan jag ju inte ha den igen…

Fler förslag? =)

Tina-A
0

*går igenom mina filmer på datorn*

Jag älskar animerat och Börjnbröder, Ice age (1&2), Shrek (1&2), Hitta nemo, Monsters Inc är ju jättebra allihopa!!

Annars kanske 13 snart 30 (du är väl 13?), Freaky friday, 50 first dates, Mean girls, She's the man och Snygg, sexig och singel är alla "tjejfilmer" och dom är bra allihopa ;) Kan ni se nån av dom vore det ju jättebra :P

allobosia
0

Haha eller om ni har riktigt sjuk humor så kanske Borat? haha själv tycker jag den är sådär men vet många som tycker den är hur kul som helst :P Annars så är american pie filmerna alltid skoj :)

Tina-A
0

#7: Ja dom är bra! Ska försöka komma på någon annan lek förutom den där med bordsplaceringen (den är kul) .. Hmm..

jees94
0

film: hartbrake hotel =) elr: bombays drems

Moonstrike
0

tack för dom tipsen också.

#6, ja, jag är 13 :P

she's the man kanske skulle va nåt… (har sett en del utav dom andra filmerna)

#7 hehe, har inte sett Borat, men tror att den har lite för… sjuk(?) humor xD Ja, american pie är kul, men vet inte om alla uppskattar dom O.o :)

Tina-A
0

Ja, She's the man kan jag verkligen rekomendera!

Tina-A
0

Charader är ju ganska kul? Om det är någon som absolut inte vill vara med så kan ju den få skriva en massa lappar där det stor ord eller meningar och sen delar man upp i 2 lag. Det är bara det ena laget som får gissa (sitt eget lag) i kanske en minut eller nåt. Sen får båda lagen gissa och den som gissar rätt får ett poäng :) Sen är det det andra lagets tur!

Moonstrike
0

#12, jag har funderat på det faktiskt ;)

Moonstrike
0

*putt*

Fler tips? någon?

Tina-A
0

Spökhistorier går ju aldrig fel ^^

SagaoAlfred
0

She´s the man är jättejättebra!
Se den :)

Synd att du inte hade något utav dom andra spelen!

Förresten kom jag på att Maffia är rätt roligt, ifall man kan det. Jag är sämst på att förklara så det kan jag inte!
Å så är Tarzan jättejätteroligt! :D
Fast det kanske ni inte heller vet vad det är?
Det är sällskapslekar typ iaf.. man behöver inget matrial å så!

Tina-A
0

Jag kan en lek! Vet inte om du gjort den men det man behöver är i alla fall en kortlek (behöver inte vara en full kortlek utan kort kan saknas eller vara trasiga eller vad som helst, spelar ingen roll) och sen behöver man varsin stol!

Man ställer stolarna i en ring och alla sätter sig förutom 1 person (som inte har någon stol) och den personen står brevid och håller i kortleken - vi säger att det är DU.

Så alla sitter på varsin stol i en ring och sen ger du alla varsitt kort och då kollar dom om det är spader, hjärter, ruter eller klöver och alla får behålla sina kort. Sen vänder du kortleken upp och ner så du inte ser korten, och sen tar du upp ett och kollar på det, exempelvis hjärter fyra. Då säger du "Hjärter" högt och alla som har en hjärter på sitt kort flyttar ett steg till höger och sätter sig på den stolen. Då det redan kommer sitta någon på den stolen sätter man sig i personens knä :P

Sen tar du upp nästa kort, kanske spader kung, och säger då "Spader". Alla med en spader flyttar ett steg till höger också. Sen fortsätter det sådär. Om man har en person i sitt knä kan man inte flytta sig, även om du säger dens färg. Den måste sitta kvar tills personen över flyttar på sig först. Det kan sluta med att alla sitter i samma knä, haha!

I alla fall så går leken ut på att flytta sig runt alla stolar och komma tillbaka till den stolen där man satt allra först. Ingen får sitta där, så om du hamnar i din stol men någon redan sitter där (så du hamnar i knät) så måste du komma runt ett varv till ända tills du kommer i din stol och sitter ensam där. Den vinner!

amand
0

#17 Hihi vilken rolig lek! :D

Tina-A
0

#18: Det tycker du inte när 5 personer sitter i ditt knä samtidigt ^^ hahaha :D

Moonstrike
0

#16 Maffia tror jag är roligt (har hört det iaf) men vet inte riktigt hur man gör och jag tror att det kommer ta lång tid att göra det. Tarzan har jag aldrig hört talas om, hehe Oskyldig 

#17 haha, den måste jag testa ;P

Fler förslag?

KajsaM
0

Maffia är as roligt :D

Moonstrike
0

Idag är det den "stora dagen"^^

Det har är lite olika aktiviteter jag tänkt på:

*"hinderbana" på led och det är den längst bak som ska styra alla (det är bara den som får titta) med hjälp utav "axelklappningar"
*scoop (ett spel)
*ärligt talat (-||-)
*den dära bordsplaceringsgrejen
*rita-gissa-spring med ögonbindel O.o

*ev: dansmattedueller
*ev: tv-spel
*ev: charader

*mat - pizza^^
*efterrätt - fruktsallad
*dricka - bål och läsk

*film - she's the man (ska hyra den idag)

Moonstrike
0

juste, och den där kort och stolsaken ^^

Det är fortfarande inte för sent att komma med förslag! :) Så nån som har nåt?

Tina-A
0

Du får berätta hur det gick sen ^^

Moonstrike
0

#24, det va jättekul!! Vi skrattade typ hela tiden. :P

Vi hann inte göra så många olika saker för vi drog ut på allting (typ satt och åt middag i 2 timmar^^), men det va lika kul iaf. Alla älskade filmen och vi va två stycken som låg och sprattlade på golvet av allt skratt ^.o Haha.

En tjej började gråta när hon skrattade när vi gjorde den där stols- och kortleken. Sen började hon och en annan gråta av skratt när vi "åt". Sen började jag gråta utav skratt när vi skulle sova^^ (jag skulle sova i samma säng som en kompis, och hon typ "oj, du har ju inget täcke", vi delade täcke, och la på mig lite. Sen vänder hon sig om och drar med sig allt täcke xD) Sen va jag så flummig att jag skrattade varje gång hon sa typ "chokladpudding", "korvstroganoff",, *host*

Sen på morgonen (det va med övernattning) så slog vi vad om vem som skulle vakna sist (vi som hade vaknat alltså).

Jag fick massa presenter som jag ville ha också :)

Moonstrike
0

*ursäkta min fina svenka^^ :P

amand
0

Hihi vad kuul! :D

Tina-A
0

#25: Det låter som en lyckad kväll tycker jag :)

Moonstrike
0

#27 och #28 ja det va det :D

Mysofi
0

bra tråd xD

ciss
0

#30: Jättegammal tråd ;)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Mysofi
0

#31 jag vet men de tipsade mig om den i en annan tråd!

Feliciaa
0

#17 Haha, den körde jag i skolan. Det var typ jätteirriterande för det kom typ 6 klövrar ( jag var klöver ) på rad och det satt typ 3 st på mej >.<