Bygga
Jag ska börja bygga imorgon! Ska bygga en 2 fackare och 2 hinder
Vad behöver jag?
Vad kostar det typ?
Vad är nätet på kaninburen gjord av?
mvh Jennie

Någon? x>

hjälphjälphjälphjälphjälphjälphjälp
Det beror ju på vad du ska ha för mått..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Lite sent påtänkt kanske? Vet inte vilket material, har aldrig byggt bur själv. Men jag vet att du ska ha så kallat "minknät" som burnät.

tack ;)
vet inte vad måtten ska va kollar på AlexandraKs tråd ;>

2 hinder & 2 tvåfackare? Det kommer bli rätt dyrt. T.ex "Fyran" kostar kring 300 kronor att bygga beroende på material.
Burarna är mycket dyrare. Min kompis tvåfackare kostade ca ett tusen trehundra kronor att bygga & då använde hon ändå billigt material & gjorde den inte så stor. Min bur kostade ca sjuhundra & det är en vanlig bur, 150*70.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Ojdå ;o det var väldigt dyrt men vi har några brädor ..
Gör nog en vanlig enkel bur!
#7; Botten, tak, väggar, nät, skruvar, skruvmaskinsgrejs, ev. spikar, sån där vattentät matta..
Det kostar och går åt^^ :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Låter lite konstigt. Först ska du bygga 2 tvåfackare - fyra burar alltså. Sedan ska du bara bygga 1 bur? ^^
www.frihetenskaniner.se

Botten,tak,väggar,nät,vattentät matta
skruvmaskinsgrejs och spikar har vi ;)

9# Asså en vanlig enkel bur till 1 kanin ;)

#11: Jag vet. Men låter lite konstigt eftersom att du först ska bygga burar till 4 kaniner & sedan ändrar dig till 1 kanin.
Aja, lycka till!
www.frihetenskaniner.se

Tror nog jag köper en ist xP det verkar super svårt!
Men vad behöver jag till hinder? ;)

Kan någon hjälpa mej att hitta på blocket? ;)

ska köpa en ful bur till lågt pris och renovera ;)
Vad behöver jag till hinder?

ömm sök på trådar .. vänta lite ska kolla upp en ..
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

sök på kanske google och typ på ritningar+kaninhinder

sådär jag först en hemsida som någon hade tipsat om .. : www.kjerstin.se Och så två trådar som hade beskrivningar : Ritningar-Burar, Hagar, Hus och så hur man bygger 4:an Kolla detta ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

18# tack ;)
vilka hinder frå kjerstins ska jag bygga tycker ni? ;D

#19 har inte kollt den sidan, men bygg dom du tkr ser lättast ut eller nått.. xD kanske det finaste ! Du bestämmer själv ;)
Jenny
ja ska bygga kaninstallet :)
Lycka till!

Lycka till!

Tacktack ;) Pappa är iväg och köper nu ;D
Han köper märlor och bommar ;D

#24: Blev det ingen bur? ;)

25# Nepp jag är liksom 11 år och kan nog inte bygga det eller? xd ;)

Jag tyckte att Trisset såg bra ut :)

27# Aa men den är nog svår ;)
VIlka tycker ni? 2 sty

6 bommar per hinder ;D ;D ;D
#12: Hon skulle ju bygga 1 tvåfackare och 2 hinder. :)
Lycka till (:
att bygga bur är ganska dyrt . Men vill man ha en bur som är rejäl och håller så får man nog räkna med 1000 kronor iallafall, Huldas bur kosta 1500 och då är färg och skruvar och sånt in räknat :)
Kul :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Ska du bygga bur bör du planera allt tidigare, inte en dag innan. För det är mycket man måste köpa, material, spikar/skruvar, kolla upp priserna osv. Sedan måste man veta hur stor den ska vara, för att veta hur mycket material behövs. och storleken är upp till dig, men den måste vara minst 100x50x50. Alltså är det inte något man tänker på en dag innan… så du vet det till nästa gång.

33# ska inte bygga en bur, det står där uppe
Ska köpa en ;)

#34 - okej. men det är iaf något att tänka på till nästa gång du vill bygga bur.