Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 93 ggr
Jennyv2
0

Kanin aggressiv

Hej,

Min familj har en kanin som snart är ett år. När vi fick honom vara han jätte lugn och han fick mycket gos och kärlek. När han blev lite större började han att bitas och det blev svårare att hantera honom. Vi försöker verkligen men han är oberäknelig och barnen har blivit rädda för honom. Han har en stor bur, får även springa fritt mycket hemma men som det är nu så vill han inte ha med oss att göra och det är varken kul för oss eller kaninen. Jag vet inte vad mer vi kan göra och behöver tips?. Tack på förhand!

flocken
0

Är han kastrerad?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

91Marran
0

Jag hade tagit ett besök till veterinären och gjort en undersökning. Kan tyda på smärta eller annat obehag.

Mvh
Mig

julba.43
1

Om han inte är kastrerad så kan det ju vara att den blivit könsmogen. Många kaniner kan då få ett aggressivt beteende just vid den åldern. Det kan då hjälpa med kastrering. Kaniner är ju väldigt bra på dölja smärta så det kan ju vara bra att kanske kolla upp.

/ Julia
♡ Tusse & Thelma ♡

Jennyv2
0

Ja vi tänkte att det skulle hjälpa men det gjorde det inte, tyvärr

Jennyv2
0

Han har även blivit kollad av veterinär de hittade inga fel.

julba.43
1

#5: Om ni har möjlighet så kan det ofta hjälpa att skaffa en kompis till den. Min kanin blev mycket mer glad, social och gosig när han fick en kompis. 🐰

/ Julia
♡ Tusse & Thelma ♡

Fridaaaa
0

Vart finns kaninen? Tänkte om någon kunnig kunde analysera beteendet?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.