Tips på bladgrönt?
Hejsan! Vi ger just nu våran kanin morotsblast (såklart annat också) men då vi får slänga nästan all morot pga att vi hinner inte äta upp så mycket morot och efter att all blast är bortplockad så undrar vi om det finns något annat som är likt det som är lätt att få tag på (t ex matbutik). Eller annat lätt tillgängligt bladgrönt.
- Redigerat 2023-08-03 10:01 av Antooonn
Olika mörka salladssorter (tex ruccola, romansallad), örter (basilika, persilja, salvia, citronmeliss osv.) dock vet jag inte om din kanin kommer gilla citronmeliss just för min ena är väldigt skeptisk men min andra älskar det! Annars är väl gräs, klöver, maskrosor något de kan äta. Jag tror till och med att de kan äta vissa brännässlor men det får man nog kolla up mera.
Jag vet att maskrosblad är nyttigt. Kirskål är också bra. Ät ingen kaninexpert, men det är enkelt att få tag på i trädgårdar, i skogen med mer. Inget man precis får tag på i affären, men någon annan har nog bättre tips
Har ni maskrosblad/ blommor på tomten kan man plocka och ge till kaninen. Inte för nära vägen bara.
”Hästen är både din bästa vän och din största utmaning - det är därför bandet blir så starkt.”