Dvärgangora?
Är det nånting som heter dvärgangora? Jag gick in på www.zoonen.com och berättade att jag har en kanin som är korsning mellan dvärgangora och lejonhuvad/löwen. Då sa alla att det inte finns nånting som heter dvärgangora.. I djuraffären som jag köpte Tobby i, sa mannen i affären (som hade född upp honom) att han var det. Så är det egentligen nånting som heter dvärgangora eller sa mannen i djuraffären fel?

Det finns ingen godkänd ras som heter dvärgangora, nej.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Snabbt svar.. :) Men vad kan han vara för ras då? Han är ju en blandras/korsning, men går det att se vad han är för ras?

Ser ut att ha teddylöwen i sig i alla fall. En blandras helt enkelt :)
www.frihetenskaniner.se
Som ciss säger, det finns ingen godkänd ras som heter dvärgangora.
Samma sak finns det folk som säger "Mini-Lejon". Fast det är vanliga Lejonhuvade bara att de avlat på väldigt så kaniner^^
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#5: Det finns ingen pälstyp som heter angoralöwen.
www.frihetenskaniner.se
Nej nej, dvärgangora har INGENTING med teddylöwen eller någon löwen att göra. Jamora är den rasen som KALLAS för dvärgangora
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

#7: Ingen har sagt att dvärgangora har något med teddylöwen att göra. Hon frågade vad vi tyckte han såg ut som & jag tyckte han såg ut som en teddylöwenkorsning :)
www.frihetenskaniner.se
#8 Haha, folk tror att jag är uberseriös bara för att jag inte använder smilys, är lika snäll som alltid ;) Det enda jag ville klargöra var vad "dvärgangora" är, och att det inte har något som hellst med teddylöwen att göra.
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

#9: Haha, jag trodde inte att du var überseriös eller sur alls. Jag sa bara vad jag tyckte :)
www.frihetenskaniner.se

supersöt! <3 ^^D
#10; ü <3 :]
#11; Håller med :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com