Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 792 ggr
Jennie104
0

NEJ!! :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åå jag mår skit dåligt just nu!

Jappo har börjat bli aggresiv idag bet hon med 2 gånger på typ 10 minuter och så sprattla och krafsa hon ;/

Jag mår så dåligt för att jag kanske måste sälja henne för att hon är aggresiv ;(

Jag vill inte lämna bort henne, Jag älskar ju henne ;(

Taci
0

Du behöver nog inte behöva fundera på å sälja henne om hon precis har börjat bete sig så. Kanske går över om en dag, en vecka, det vet du ju inte (;

Clariiz
0

Som Taci säger, det är ingen fara om det nu är nån dag bara. Om det däremot drar ut en längre tid kan du börja fundera..

Är hon inte i tonåren då?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

balelettan
0

Jag tycker oxå att du är lite väl snabb med att dömma ut henne.

Skulle oxå gissa på tonåren

Jennie104
0

Hon är 6 månader Hon har bitit mej typ 3 gånger tidigare ;( och så har hon krafsat i mitt knä många gånger och sprattlar gör hon hela tiden x/ alltid varit så typ ;/

Lizzan
0

Ta det lite lungt, hon har ju inte betett sig illa i flera månader. Hon kanske bara har en dålig dag och är irriterad. Om hon fortsätter längre i flera månader tycker jag dock att du ska fundera om det verkligen är lämpligt Att ta en kull på en sån hona då ungarna kan få samma beteende.

Lycka till! :)

Jennie104
0

men nu kom jag på en sak!!!

Sprattla- Gör hon säkert för hon vill ner och springa

Biter- Gör hon säkert för att hon inte gillar det jag gör då

Krafsar: Gör hon säkert för hon vill ner på gräset

Kan jagg har rätt?!

denisesalomonsson
0

#6 kan de också vara :D

Bejja
0

#5 Håller med..

Lizzan
0

Kanske har du rätt, kanske inte.

Hur som helst så tycker jag att du ska avvakta ett tag, jag tycker att det är lite hårt att döma ut henne direkt sådär. Säger som tidigare att hon kanske bara har en dålig dag och är irriterad. Dock om beteendet fortsätter så tycker jag att du ska fundera igenom ordentligt om  du verkligen ska ta en kull på en aggressiv hona då ungarna kan ärva bettendet. ;) men det vet du säkert redan

Moonstrike
0

Det är lite dåligt att säga att du måste sälja henne för att hon bitit dig 2 ggr på en dag^^ isåfall skulle jag sålt Rufsan för länge sen.. Och sälja en aggressiv kanin är inte det bästa eftersom att få personer vill ha sånna kaniner, så det slutar istället med att kaninen avlivas^^ Men sluta oroa dig så fort, okej? :)

aliciia
0

säger som #10 pontus har bitit mig va va de typ 7ggr på en dag >< inte så skönt.. men jag älskar honom för det <3333

Jennie104
0

Jag ser i morgon hur hon är ;) hon kanske var lite sur för hon fått sitta i buren under hela dagen och att jag tog ut och gosa med henne först istället för att hon fick springa först

Jennie104
0

Jag älskar Jappo så himla mycket!

Lizzan
0

Mmm

Jojsan
0

håller med de andra, hon kanske bara börjat hamna i tonåren.

[Katteeen]
0

Oroa dig inte, det går nog över snart.. Och även om det inte gör det så är det ju inte snällt att sälja en agressiv kanin till någon, då blir det ju lika illa för nästa ägare ju!      

När min kaninhona var sur så lät jag henne vara, och efter en stund så tyckte hon att det blev tråkigt och då ville hon gosa. Det varierar ju väldigt mycket men så var det för mig iallafall. Flört

CoNo
0

Kaniner är inte agressiva utan en anldening. Inte andra djur heller. Det är alltid något som gör att dem gör så och så.
Min honkanin blev agressiv då hennes "mamma" marsvinet Stollan gick bort och hon blev kvar med den andra marsvinet. Hon började anfalla honom och vi skällde på kaninen när det hon gjorde var pågrund av att det kvarvarande marsvinet inte hade samma ställning i deras lilla flock, och Virvel behövde en ledare. Man blir inte en ledare genom att skälla på någon..
I Jappos fall tror jag på att hon är i tonåren, och som du skrivit att hon dessutom inte fått nån Motion den dagen. Ha tålamod med henne under tonåren, och fortsätter hon med sin agrissivitet efter der bör du se över dig själv, omvårdnaden av kaninen (såsom Motion, mat osv).

Jag hoppas verkligen inte du ser detta som nån "översittar-stil" av mig, utan jag vill bara hjälpa till! Min honkanin är fortfarande agressiv, eller blir snarare om jag för nån sekund glömmer bort min ledarroll.

Lycka till med din fina kanin :]

Tisdus
0

Eller så börjar hon komma in i tonåren och då blir de sådär xD

BuNNaj
0

Jappo brunstar. Helt normalt. Jag tycker att det är lite synd att du dömmer kaninen så fort. :/

Flippa
0

Filippa var också sådära.
Jag grinade och grinade. Ville också sälja henne, men jag älskade ju henne så mkt ! Så sa vissa här på kif att det är tonåren och jag inte skulle ge upp! Så jag fortsatte, ett hårt liv!
Har ett ärr på min hand efter hon hade bitit mig. Det vill jag föralltid ha kvar! Då minns jag henne alltid :)
Aja, jag tycker du INTE ska sälja henne!
Tänk på den som köper henne så, då vill ju såklart inte köparen ha henne heller bara för att hon bits :S
Va med henne, så säger du till henne men lite hårt röst och pekar på henne och säger, Fy Jppo!
Detdära kommer gå över! Håll ut :)

[Quellii]
0

Tycker det låter som lite tonårsfasoner.. :P Döm inte ut henne på en gång. Hantera henne mer, gosa och kela med henne :)

ciss
0

Håller med - tonåring ^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

myriis
0

Gissar på tonåren eller möjligen brunst.
Hon kanske har en lite dålig dag idag? =) Så brukar jag ha det med Sera. Vissa dagar vill hon jättegärna sitta på min axel och undersöka, andra dagar morrar hon och vägrar komma fram ^^

senna
0

säger som de andra - tonårsfasoner

men om du nu skulle sälja henne, så skulle det knappast gå över för att hon får ny ägare. - tvärtom, det skulle säkert bli värre.

Pinacoladas
0

tonåren, Opal har också vart så ett tag, men aldrig att jag skulle sälja henne för det!!!

Jennie104
0

;) Tack för alla svar