Kross blandning ?
Maja får Carrier pellets , exakt hur mkt vet jag inte.. Men nu undara jag om man kan blanda i havre kross och tå ta bort lite pellets ? Isf hur mkt ? Kan ju vara svårt att svara på när jag inte vet exakt hur mkt hon får om dan, men räkna 5 delar ( alltså skriv ex 2 femtedelar kross osv ) :P tacksam för svar :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Blev lite förvånad när du skriver att du inte vet hur mycket mat din kanin får.. det är viktigt att hon inte blir överviktigt osv.
Sedan, har inte hört ngt om Havrekross som kaninmat faktiskt. Skulle jag varit du, så skulle jag bara kört på Pellets, Carrier är bra pellets också. Varför vill du få in havre kross? :)
/MVH Sofia
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Undrar samma, varför vill du ha kross? :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#1 hon får inprincip obegränsat för att hon ska hålla hullet, annars faller hon lätt ur !
#1 & 2 tänkte att de kunde vara en bra kompletering .. :)Och lite omväxling :P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag tycker du ska ta ½ mått och ge h*n morgon bara!

#4 mear du ett Deciliter mått då eller ? eller vilket mått ? x)
Jenny
#3 okej.. Så det går inte att låta henne gå på "normalmått" (½ dl), läste att hon var dvärgvädur? :/
okej :) Jag vet ärligt talat inte, har inte hört att kaniner skall äta kross.. Personligen skulle jag nog som sagt fortsätta med endast pellets.
MVH

#6 nej hon faller lätt ur.. Då tkr jag de är bättre att hopn får ordentligt med pellets (och så klart hö) än att hon är smal .. :P
Jenny
#6 Vad jobbigt! Jo de är väll klart :)
MVH

# 8 jaa ..:)
Jenny