Ja! Pappa sa ja!
Hej! Jag är så lycklig :) Pappa & mamma satt i köket & pratade. Då kom jag & satt mig. Pappa ba: Du, kanin, ingen innekanin. En utekanin får du ha, jag bygger en bur på ben, eller vad som helst, men ingen inne. För min del så får du tinga en.
Mamma blev jättearg för att han började prata om det men jag hoppas att hon inte ångrar sig.
Nu ska jag bara kolla igenom uppfödare & sånt! :D
Jag gråter nästan av lycka…

Man blir så himla glad ;D
GRATTIS ;D

Så kul:D grattis:)

Spännande:D
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Uzza blir nog glad över en kompis ;>

#4 men jag tror inte att hon ska få en kompis :/ jag har inte bestämt ännu, men jag vill helst ha en hane. men såklart så får dom nog träffas lite då & då :)

5# aha x) men ändå :d

Grattis!! :D

Tack alla :) Får hoppas att mamma inte säger emot sen :/

Vad KUL!!!!! GRATTIS!!:D
Gud så roligt! :D Verkligen glad för din skull :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Vad kul!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Så himla kul! Grattis! :D
jättekul! grattis!! :)

Jag är verkligen superglad! Hade hoppats på att få ha den inne, men vad spelar det för roll? Min dröm kommer att gå i uppfyllelse. Ska kolla igen på uppfödare, noggrant.

putt
Åh, vad kul! Grattis :)

Va skoj :) GRATTIS!
Åhh..så kuuul:) Hoppas att du hittar den perfekta kaninen:)
Kul! :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Tack alla :) Jag vill helst köpa från Louice, men kan inte välja om jag vill ha en hona eller en hane.
**Skvätter hanar mycket?
Går det att ha en okastrerad hane?
Är hanar aggresivare?
Blir honor lika tama som hanar?
Gillar du honor eller hanar bäst?
Skulle ni som har kaniner vilja svara på de här frågorna? :)
**
Det skilljer sig mycket ras till ras hur de är i temperament mm.
Vissa raser är lungnare än andra.
Alla hanar skvätter inte, men det är väldigt vanligt. Vissa skvätter mycket, andra ibland.
Ja, honor och hanar blir lika tama.
Jag gillar personligen honor bäst.
Solbackens kaniner

MarHai svarade så bra så :) Och personligen gillar jag hanar mest, eftersom jag har trevligare erfarenheter av hanar :)

x)

Vad roligt! :D
kuligt ^^

vad kul, Grattis!! :D

vad roligt! :D
Åh, så roligt! *Hoppashoppashoppas att din mamma inte säger emot* ;)

Tack igen :) Vi ska försöka hinna bygga en bur också… Stressigt det kommer bli ^^
#32; Det är värt det :) (Såklart ;))
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#33 Ja såklart! Fast det är inte jag som ska bygga (A). Får hoppas att pappa håller vad han lovar, att jag ska få en kanin & att han ska bygga en fin bur. Annars så får det bli en innekanin som jag önskar mig mest av allt.
Vad ska du ha för ras då? :)
Solbackens kaniner

Oj, har jag inte skrivit det än? Det är såklart en teddydvärgvädur som jag ska ha :) Louices kaniner har stulit mitt hjärta totalt.

grattis! :D Hoppas att din mamma inte lyckas övertala din pappa om att du inte ska få en kanin ;)
Vad kul :D
- Mvh Emma

har nu skrivit upp mig på kölista till Tussilagons kaningård. Snövit + Oboy. Jag är inne på att köpa två ungar men inte mamma (överraskning…) men vi får se :)
så hoppas jag att pappa ska börja bygga ett litet rum i uthuset åt mig (har en allergisk syster) för Louice sa att det är enklare att lära känna kaninen då :)
Vad roligt :)

Vad kul! Grattis! Jag har bara en hane och det är min första så jag vet inte om honor. Och därför gillar jag hanar mest xD
så kul grattis

ta hane om du inte vill ha kaninungar^^ även fast det inte spelar så stor roll. men hanar är mysiga dom:)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Så kul :)
#39 Japp, jag tycker man får större channs att lära känna varandra om man kan spendera så mkt tid som möjligt tillsammans :) Det kommer nog bli så bra så =)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Demokratin är inte så utbredd i Sverige läser jag…
Hoppas det går bra ändå..
Mina hanar är "keligare" än honorna..

Såhär ligger det till nu: Jag vill köpa två honor & ha dom inomhus, men det går inte. SKIT! Jag sa till pappa att jag & uppfödaren vill att jag ska köpa två honor, han ba: men nu får ni ge er!
& han kommer inte hinna klart med rummet i boden… Vad ska jag göööra??

Det handlar om at "ta och ge", din far har gett dig tillstånd att ha en(1) kanin, och även erbjudit sig att bygga en bur till den. Din mor har INTE gett sitt samtycke till detta, så du är fortfarande ute på hal is. Ställer DU krav i detta skedet, så slår det kanske tillbaka, och du får inte ha någon kanin alls.
Tycker du ska acceptera EN kanin, då har du och dina päron gjort en kompromiss..
En (1) kanin, är bättre än ingen. Det kommer ändå att bli fler senare, ju äldre du blir..hehe
#47: Kaniner är inga flockdjur, och de klarar sig utmärkt utan burkompis. Och som pro_anders sa, en kanin är väl bättre än ingen alls? ;-)

Ja, men kaninen som ska få ungar är Supersocial, och Louice vill helst att de ska bo tsm. Jag kan inte sätta ihop ngn kanin med den jag har nu, eftersom att min är aggressiv mot andra kaniner. Själv så tkr jag att man ska ha flera kaniner tsm, då ser man dom vara riktigt lyckliga, leka tsm & tvätta varandra. Annars så kmr jag få dåligt samvete…
Vad skoj! Hoppas inte din pappa ändrar sig då.
#50 Umgås du med kaninen tillräckligt behöver den ingen burkompis:) Då borde du inte få dåligt samvete …

Vad kul! :)
Vad roligt att höra! GRATTIS!!
Låter ju jättekul :) Hm.. Kanske du ser till att f hem kaninen först, och så kanske dom "smälter" av att se den så får du ha den inne? :) Det var det som hände med Ballis, mamma smälte av den lilla prinsessan ;)
Men det är ju klart, när har du planerat att köpa kaninen? Om det är nu under vintern kanske det är för kallt att ha den ute om dom redan bor inne? Eller om dom redan bor utomhus kanske det blir för stor temperaturskillnad inne? Det kanske du kan ha som argument? ;)
Lycka till!

I april så kommer den hoppas jag :) vet faktiskt inte om den bor ute elr inne.. ;P vi kan inte ha den i huset, min syster är ju allergisk…
o mamma smälter