Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 540 ggr
vickan1976
0

Efter kastrering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hane ligger just nu på operationsbordet och blir kastrerad.

Om hanen bara har en testikel har de mer testostiron i kroppen och markerar revir mer och skvätter mer. Där lärde jag mig något nytt.

Undrar bara hur låg tid det tar för hanen att sluta skvätta och bli lugnare efter en kastrering. Alla kaniner ändras väl inte så mycket, men hoppas verkligen att min gör det till det bättre.

När märker man skillnad?

vickan1976
0

putt

Skall snart åka och hämta honom, undrar vad han skall heta nu. Fick ju veta att det var en tjej av uppfödaren så haon har alltid hetat Ronja.

Trasdocka
0

Det vikigaste är att han käkar ordentligt och regelbundet nu. Men först och främst ska han få stå och vila upp sig i ett varmt, lungt och mörkt rum. Sedan får du fylla på ordentligt med mat och se till att om han ligger på ett ställe och vilar, att han kan äta där han ligger, och även dricka. Vissa är uppe och springer på en gång, och andra ligger på samma ställe i flera dagar. Men som sagt, äta är det viktigaste :)

Hopi
0

Hur gick det med kastrationen?? Hoppas att han mår bra! Och vad heter han nu då??? hehe.

[Niike]
0

Din kanin är urfin! *älska* :D <3 Hoppas allt gick bra!

vickan1976
0

Jodå, kastreringen gick bra, men blev mer komplicerad än vad det trodde. Notan slutade på 1500kr. De fick öppna i buken för att leta efter den andra testikeln, men det kom inte åt den den vägen så de fick öppna på ett ställe till.

Han heter Lille Skutt, men oftast Ronja fortfarande. Det är svårt att vänja sig om med namnet. Han har slutat kissa på mig, men biter mig och bajsar överallt.

Hopi
0

Lille Skutt är ett sött namn! Synd att det blev så komplicerat, men bra att han slutat med att kissa på dig iaf, hoppas han slutar bita oxå snart! Håller tummarna! :)

vickan1976
0

Ja, hoppas han slutar snart med bitandet. Han har bitit båda barnen också och min mamma bet han på julafton när hon var här. Hoppas det beror på att han är i tonåren.

Hopi
0

Det är säkert tonårsproblem! Dom kan bli lite stöddiga då.. hum..

Clariiz
0

#6; Gud vad roligt att höra av dig igen! :D Saknat dig var eviga dag!

Han är sjukt söt! Lycka till nu :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Hopi
0

Clariiz: Men tusen tack! Skrattandejag blir såå glad så!!!

Feliciaa
0

Vad kul att allt gick bra :)