Ättikvatten?
Har läst att man kan spruta på ättikvatten om kaninen t ex. kissar på golvet eller gnagar på något som den inte får gnaga på .. Och att den då slutar med det.
Stämmer det?
**Känner vi lukten av ättikvatten?
Var köper man det?
**Tack på förhand
Har ingen aning om kaninen slutar upp med ofog om man sprutar ättika där den gnager på fel grejer.
Ättika luktar starkt och surt, man kan köpa ättika i en vanlig livsmedelsbutik.

Har oxå hört det. Hur som helst så är ättiksprit bra för att ta bort lukt o så, om dom pinkat. Bra även att göra ren plastburar med, hade det till att göra ren min hamstersbur, när han levde. Det är ju så svårt att få bort i toa-hörnan.. Men att blöta med hett vatten o ättiksprit är jättebra! Gör även ren mina kaniners plasttoaletter med det.

Det har funkat för mig på både kiss och för att de ska sluta gnaga!
#1 Tack för ditt svar. (:
#2 Tack så mycket för tipset om ättiksprit! Det ska testas!:D
#3 Luktar det något då? Använder du ättikvatten? :)

#4 Ja, det luktar ättika ^^ Men det försvinner ju efter ett tag. Sen kan man blanda ut det med mer vatten om man vill det ^^

Det tar även bort bakterier. ;)
#5 Ok .. Om man blandar ut det med mycket vatten luktar det alltså inte så mycket? (*logisk* ;D) Men då kanske inte kaninen bryr sig så mycket om det heller? ^^
#6 Det är ju bra! :)

Du får testa dig fram, Niike. Det får nog inte vara allt för utspätt om det ska göra nån verkan.. Men på samma gång så är det ganska stark doft av det, så det kanske inte behövs så mycket i vattnet..
#9 Ja jag får väl göra det;)
Tack så mycket föra alla svar! Supertacksam att det finns medlemmar som lägger tid på att hjälpa andra, tack!!:D
Hm, skulle nog jag behöva.. :P
#11 Till Cheviiee (varning, nytt smeknamnxD) ?;)

Jag skulle behöva det till Mulle trappa. Det ser nästan ut som en smal pinne såsom han bitit..
..han äter väl inte upp det? :O
Har hört att det ska fungera bra :)