OT: Överglad! :D

Vad skoj :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Kuul :D

Jag, Lizzan & ciindra har också köpt varsin Nikon D40. Och twinnie har en. Värsta D40-bomben här inne ju :D
www.frihetenskaniner.se

Åh vad kul! Kan inte annat än önska dig lycka till! man lär sig den kameran sjukt fort och den är så himla rolig att fota med!! :)

Grattis! Alla skaffar typ D40 nu :)

jaa. ska vi starta en D40-klubb? ;D
haha
den är jättebra, jättelätt och jag älskar den!

#6 Ja :D:DD x)
Visst är den förvånansvärt lätt? :D Det tyckte jag iallafall i början! :)
Åh vad kul!
Sån vill jag också ha! Men har verkligen inte råd nu :/
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#8 - jaa, jätte! :D

#9 Har hört att det är rea på den :)

Jag har också en D40. ;)

#7 Mysig bild :) Har inte kunnat fota mina kaniner ute ännu .. Men imorgon ska de tydligen bli liite varmare så då ska jag passa på! :D
#11; Jo.. Men fortfarande för dyr för mig :/ Får önska mig den i födelsedags present fast då är de nog slut :/.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#13: ÅÅH, längtar efter dina bilder!
#7: Söt :)
www.frihetenskaniner.se

#0 Hur mycket kostade kameran? :)

#12 - vad kul. :)
#13 - tack. okej. men jag har iof utekaniner. ^^
Vad härligt!!! :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#16: Min kostade 3995:- på rean på Expert :)
www.frihetenskaniner.se

#19 Oki ;)

Vad roligt! Ser framimot alla bilder ;)
jättekul! vill oxå ha (A)

#16 - den kostade 3999:- , men vi köpte 2 års försäkring till, så det blev ca. 4500:-

kan ju tillägga att den var på rea. ^^
Hehe, bästa kameran ju <333
Vill haaa!:D

den är ASBRA! har fotat lite kaninbilder, och naturbilder, och de blev jättebra! :D
#27: Visa? (A)

jag har en Canon eos 400D, tkr att den är bättre men Nikon D40 är ju billigare o värd sitt pris ;) men liksom, Canon har hållt på med kameror längre än Nikon osså kan man använda ALLA objektiv till Canon. BÄST.

#29 - har du haft en nikon d40 eller? hur vet du då att Canon EOS 400d är mycket bättre? Det spelar ingen roll hur länge canon har hållt på, nikon kan vara lika bra för det! och ja, man kanske kan använda alla obj. till canon, men det kan man till nikon också, ;)
Bara det att en del saknar Autofokus!

jag har testat Nikon D40 o en kompis har en sån, jag tkr att den tar superfina kort o så men tycker personligen att Canon är bättre, nikon brukar bli suddigt o så… säger inte att Canon är bättre för alla men det är ju olika saker som är bättre, för båda kamerorna. nej, vissa objektiv funkar bara till nikon D40 så man kan t.ex inte låna av ngn annan som har en annan nikon. men grattis till kameran iaf ^^

Vad roligt! :)

#31 - jo då. det går. det är ju det här med att endel obj. inte har autofokus, eftersom nikon d40 inte har inbyggd autofokus-motor. Så, det du säger om att det inte funkar, är inte sant.
Tack iaf. :P

undrar bara, kan man ta sånadära "rörelsebilder" eller vad man ska säga. Lixom att t.ex kaninen precis hoppas och att man ta en bild när kaninen är i luften utan att den blir suddig?

#34 - ja, det kan man säkert. jag har dock själv inte testat.

#35 Okej! ( ännu mer sugen på att köpa en )

#34: Då minskar du "slutartiden" till en 500-hundradel manuelt, eller ännu lägre = ju kortare tid irisen är öppen, ju mindre rörelse hinner den få på bilden…
Åh det är jättejobbigt:/ Jag står i valet & kvalet mellan Nikon D40 och Canon Eos 400D .. Vilken ska jag köpa? :P

#38 Har du kompisar som har kamerorna så du kan testa dem? :)
Rooligt :D
Vill också ha en systemkamera *avensjuk*
Trodde du redan hade en systemkamera ^^

#40 - ja, det är jättekul. :D
heh, nej,. har inte haft system förrut ^^
#41: Haha, det har jag alltid trott ^^
Hade tänkt och frågat dig vilken systemkamera du hade ;)

#31 Nejnejnej. För en nybörjare inom systemkameror är Nikon D40/D50 det allra bästa valet. Jag har provat både Canon 400D och 300D och fick inte till en enda bra bild. Men min Nikon fick jag bra bilder direkt! Jag behövde inte ens läsa manualen!
EOS-kamerorna är bättre kameror, självklart. 400D har ju 10 mgp, medans D40 bara har 6. Men att säga att Canon är bättre för att de har tillverkat kameror längre är struntprat. Det är fotografen som står bakom kameran som gör bilderna. INTE kameran. Självklart är det skillnad på kompakt och system, men oftast inte så stort skillnad på system och system. Ska man inte skriva ut sina bilder och förstora upp dem osv. så spelar inte mgp någon roll, utan snarare ISO, slutartid, objektiv mm.
Alla Nikon, tamron, sigma, zeiss, tokina och soligor objektiv passar till Nikon. Det är större utbud än till Canon ^^ Så ta reda på fakta innan du skrivre ngt ;)
va kul!
Själv så köpte man en d80 idag :)

#43 - håller med dig!
#44 - okej. vad kul! fotat nått än?
Vad kul! Bilderbilderbilder :)

#43: Håller med dig till 100%!
www.frihetenskaniner.se
#45 nej, batteriet laddas :/ men snart :)