Kanin nyser
Hej! Idag hörde jag min kanin nysa. Det är första gången jag hör henne göra detta. Är det normalt för kaniner att nysa ibland? Och hennes hö och toaströ är dammfritt.
Att nysa någon gång ibland är fullkomligt normalt. Precis som för oss kan det ibland komma något som irriterar lite i näsan som man behöver nysa ut.
Jag har varit med om kaniner som satt vatten i näsan när de druckit och även om hö och strö ska vara dammfritt så kan det fortfarande vara pytte lite som flyger runt (även från miljön runt omkring).
Om de däremot nyser ofta och väldig intensivt så bör det kollas upp hos veterinär speciellt om det även verkar snoriga/kladdiga på frambenen eller har andra symptom.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Min kanin nös mycket förut, men inte längre!
Jag provade sandlåda och jordlåda till en av mina kaniner och hon nös så mycket av det att jag tog bort dessa, inte när hon bara grävde med tassarna men ibland så hon som borrar in ansiktet och kör runt och får såna nysattacker att jag blev orolig men så synd för man vill ge något att gräva i? :(
Min kanin brukar inte nysa när hon kört nyllet i jorden. Antar att det är olika hur känsliga de är.
#4: Ah så är det nog…. Tack för svar! :)