Tips om transportbur.
Imorgon ska jag iväg och hälsa på min mormor och morfar med familjen, och kaninen måste följa med.
Jag är lite osäker på vad jag ska ha i buren, vilket underlag? vatten? mat?
Resan tar väl ungefär 3 timmar, och vi stannar minst en gång på vägen.
Någon som har nå tips??
Jag brukar ha en handduk i buren, o så lägga in en tuss med hö. Sen tar jag fram vattenflaskan ibland o kollar om kaninen vill ha vatten :) Inte så komplicerat (;

Ska du åka tåg, buss, bil etc?
Om du åker bil så KAN du ha spån i buren. Det kan dock skräpa ner lite men suger upp kiss bäst. Jättebra om du har en kanin som gärna äter på underlaget.
Annars kan du ha tidningspapper också. Både spån & tidningspapper är super om du har en kissig & bajsig kanin som inte kan hålla sig :-)
Annars kan du ha en handduk. Kan du i och för sig annars också, men om du har en bitig kanin kan den få för sig att äta upp handduken. Och så blir ju handduken ganska smutsig.
Jag brukar ha vattenskål, flaskan brukar de inte använda när vi är i bilen. Lägg in en tuss hö och lite pellets, så har dom något att sysselsätta sig med. Du kan även ge lite grönsaker under resan, gärna gurka som innehåller vatten.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag ska åka bil.
Tidningspapper låter ju rätt bra, men hon är rätt tuggig, så hon smakar nog en hel det på de då, gör det något?
Spån kan jag ju ha, men då kommer det väl fastna i pälsen (Hon är långhårig) men det är väl bara att borsta bort?

ha spån & halm? :)