Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 174 ggr
[Mulka]
2

Inne kanin?

Jag vill ha min kanin inne men får inte för mamma. Hon tror att Luna (kaninen) behöver hela Sörmland att skutta på. Vad ska jag göra???

Fridaaaa
3

Kaniner behöver mycket yta
Hur mycket kan du ge kaninen att skutta på?

Om du bara har en kanin, är innekanin bäst, de behöver sällskap och inte sitta själva ute

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mulka]
1

#1: jag har bara en kanin och hon skulle få skutta omkring i mitt rum och även i hela huset ibland. Ibland skulle jag även kunna ta ut henne på promenad i koppel. Jag har faktiskt också märkt att hon inte mår bra av att vara ute själv. 😕🐰

Vitsippans.hoppkaniner
1

det bästa är att skaffa en kompis till kaninen oavsett om den bor inne eller ute, eftersom kaniner är flockdjur. Vad är anledningen till att kaninen inte får bo inne?
Är någon kanske är allergisk eller är rädd att den ska bita av sladdar.

[Mulka]
1

Mamma tror att Luna kommer att bli heldeppig av att vara inne, MEN DET ÄR HON JU REDAN!!! Mamma kan verkligen NOLL om kaniner.😕🐰

Jojjo908822
1

Kanske föreslå en testperiod? Men du bör vänta med att testa att ta in henne så det inte blir för stor temperaturskillnad 🙂

//
Lucille

[Mulka]
1

#5: Bra. Jag testade att ta in henne ett tag (hon stormtrivdes) och det gick bra. Men nu tjatar mamma om att hon inte orkar någonting. Fattar hon inte att jag klarar av saker och ting SJÄLV!!??

agnesssa
1

#6: Samma här, jag får inte ha mina kaniner inne, dom sitter i en liten bur ute och jag vill ha det större för dom. Men mamma fattar inte att dom måste ha det stort?!

[Mulka]
1

#7: Gud min mamma är precis tvärtom! Tips: sätt upp en liten Hage till kaninerna, de mår piss av att bara sitta i buren. Jag menar inte att kritisera dig, förlåt.

[Mulka]
1

Jag vet verkligen inte vad jag ska göra, Luna blir bara deppigare och deppigare 😢🐰

agnesssa
1

#9: kaniner blir ju tamare när dom är inne. Försök att övertala henne på något sätt att ha kaninen inne🐰

[Mulka]
0

Kommer inte gå 😩

agnesssa
1

#11: jodå någon gång

[Mulka]
0

Kan ju alltid försöka

agnesssa
1

#13: ja, jag har sagt till mina föräldrar att jag har en plan för hur mina kaniner ska ha det inne och då blev dom mer ”ja det går nog att ha dom inne” eller något.

[Mulka]
0

Men mamma tror att det är djurplågeri att ha de inne 😖

agnesssa
1

😖

[Mulka]
0

Eller hur!!!