Kastrera kaninhane…
Hej,
Vi ska kastrera vår hane på ca 1,5 år nästa vecka. Vi är lite oroliga för själva ingreppet men hoppas såklart att allt ska gå bra.
Hans personlighet nu är väldigt gosig och han springer fram till oss och runt våra fötter vilket vi tycker är väldigt gulligt. Är det något som kan försvinna efter en kastrering? Han gillar vår närhet och vi hoppas att det fortsätter så även efter ingreppet. Hörde någon berätta att det kan försvinna. Är det någon annan här som upplevt samma sak?
Han är frigående hemma och jag jobbar hemifrån så vi är mycket med varandra!🐰💙
#0: Jag har aldrig upplevt att gosigheten skulle försvinna efter kastrering.
Jag hade en hane som kastrerades sent (när han var 4) och det blev ingen skillnad alls på honom (han var väldigt ohanig från början) min andra kastrerades ung (då han blivit blind och inte kunde bli avelskanin som planerat) och han sluta markeringskissa på hunden men för övrig var det ingen skillnad på honom heller. Inte heller något konstigt med min kompis kanin, han var hypergosig!
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#1: Tack för ditt svar, väldigt skönt att höra. 💜
Kastrering är superbra!
Och är ovanligt att kontaktsökande försvinner, det är ju en personlighet och personlighet försvinner aldrig vid kastrering, är enbart hormonstyrda grejer som kan försvinna :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3: Tack så mycket för kloka ord 💜