Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 371 ggr
Clariiz
0

OT - Novell

Skrev en liten kort novell, eller ja text :P. Är väldigt trött så den blev inte så bra haha.

Hon orkade inte längre, varje steg hon tog gjorde så ont. Benet var av på mitten, plågad utav den hemska besten som vägrade lämna henne i fred. Han som plågade henne och hade nu förstört hennes ben. Hon önskade att hon bara kunna flyga iväg flyga ända tills benet läkte. Snart skulle hon inte orka längre. Hon var ensam och liten, i en jätte stor värld. Hon måste ha gått i snart ett dygn, för solen hade gått ner förut medan den nu var på väg upp igen. Vinden blåste hårt och hon hade svårt att hålla sig på fötterna. Vinden var så start att hon nästan blåste iväg. Kölden värkte om hennes ben. Hon vände huvudet bakåt, det var små blodiga fotavtryck i den kalla snön. Benet gjorde så ont, men hon såg sitt mål. Det var inte långt kvar nu. Hon kämpade, det ända som höll henne på fötter var vetskapen om att hon kom längre och längre bort från den hemska besten som säkert låg på soffan och latade sig, ovetande om att hon aldrig skulle återvända till honom. Hon stannade upp hon var äntligen framme. Hon såg ned på marken. Vattnet porlade långt nedanför henne. De vassa stenarna var täckta med snö. Det var fint. Hon tog ytterligare ett steg. Sedan hoppade hon. Hon flaxade med vingarna och vägare se bakåt. Den lilla fågeln var äntligen fri och hon kunde flyga till smärtan var borta.

Vill väldigt gärna ha kritik!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
0

*putt*

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Dior_94
0

ska läsa sen hinner inte nu! ;)

Katter3
0

Sorlig, men fin.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Martina-b
0

ja den var bra men sorglig

Ellen95
0

Den var jätte bra men sorlig.

Majsbecka
0

Fin :)

Clariiz
0

Tack :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Feliciaa
0

Det står att du vill ha kritik och jag är dålig på sånt xDGenerad

men.. "Den lilla fågeln var äntligen fri och hon kunde flyga till smärtan var borta."

Jag fattar inte, kunde hon flyga till smärtan? och den var borta? eller , jag fattar lixom inte den meningen xD

eller så är det bara för att jag är trögfattad xS

CoNo
0

Den var riktigt bra, dock fattade jag inte vad "besten" är och vad han gjort henne? :o ;]
Men du skriver såå fint!

Clariiz
0

#8; Det kanske var lite svårt att förstå^^ Men drömmen ganska tidigt och slutet hänger liksom ihop. Hon kunde äntligen flyga tills benet läkte och smärtan var bort. Hopaps du förstår nu :)

#9; Besten är självklart en kissemiss ;) En kissemiss som lekt med henne, eftersom hon är en fågel :).

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Feliciaa
0

#10 ahaa, nu fattar jag :)

Clariiz
0

#11; :) Gillar du att läsa Noveller? Så gå in på Skrivlust.ifokus.se :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

myriis
0

Jag tycker den var jättebra! Jag älskar sådana noveller där allting inte är "självklart" . Innan man hinner förstå att det är en fågel så lyckas man tänka på flera olika saker. Min första tanke var att hon blivit misshandlad av sin pojkvän, och då måste man bara läsa vidare för att se hur det verkligen ligger till.

Jag är usel på att förklara men hoppas du förstår =)

Clariiz
0

#13; Tack :) Jag förstår precis hur du menar, det var också målet med den :).

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jojsan
0

jättebra, men jag fattade inte att det var en fågel i slutet iaf.. Trodde det var en tjej och hon tog självmord när hon hoppade ner..

Clariiz
0

#15; En tjej som flög iväg x'D haha ;), Nejmen Tack :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jojsan
0

#16 hihi, jag trodde hon typ dött och att hon flög iväg till himmelen.. eller något ;)

CoNo
0

Jahaa, nu fattar jag! :]

Clariiz
0

#17; Aha ;)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

BiancaW
0

#13 Misshandlad av sin pojkvän X)

myriis
0

#20: Jag vet x) Jag tänker typ alltid på sånt..
(nej jag blir inte misshandlad av min pojkvän xd)

Clariiz
0

#21; haha x)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

CoNo
0

#21 haha *asg*

Fiona
0

jag har sagt de förut du skriver sjukt bra x)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Clariiz
0

#24; *Låna myriis* AAwwiiiieee!

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com